خبرگزاری کار ایران

عابد‌ی‌جعفری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

باید با مشکلات اقتصادی همزیستی ایجاد کنیم/ مردم همان مردم زمان ابتدای انقلاب هستند/ نحوه تعامل ما با مردم تفاوت پیدا کرده است

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۸۷۴

وزیر بازرگانی کابینه میرحسین موسوی تاکید کرد: مردم فرق نکرده‌اند بلکه نحوه تعامل ما با مردم تفاوت کرده است. وقتی ما با مردم صحبت کنیم و همانطور عمل کنیم، حرف ما را می‌پذیرند. مسئولان بدانند هر جا هم مشکل داشتند، به مردم پناه ببرند.

حسن عابد‌ی جعفری در گفت‌و‌گو ‌با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به چالش‌های موجود کشور در سال پیش‌‌رو گفت: چندین سال است که با کم‌آبی مواجه هستیم و می‌دانیم تا پایان هم همراه ما است و گریزی نداریم. پس همان‌گونه که با این کمبود همزیستی ایجاد کردیم و سعی می‌کنیم با کنترل وضعیت آب، منابع اندک باقی‌مانده را حفظ کنیم، در مورد وضعیت اقتصادی نیز باید چنین باوری داشته باشیم که این تحریم‌ها دست از سر ما برنمی‌دارد.

وی با بیان اینکه مادامی که سیاست خارجی‌‌‌‌مان آن گونه است این وضعیت مشکلات اقتصادی نیز همراه ما خواهد بود، اظهار داشت: همان گونه که با وضعیت کم‌‌آبی همزیستی ایجاد کردیم، باید با مشکلات اقتصادی نیز همزیستی ایجاد کنیم. در حوزه اقتصادی هم باید باورمان عرضه کمتر از تقاضا باشد و نباید انتظار یک گشایش بزرگ داشته باشیم.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه سناریو ما باید آن است که در شرایط اقتصادی فعلی همزیستی با مشکلات داشته باشیم، اتکا به خودمان باشد و برداشت از منابع را کم کنیم، تصریح کرد: اگر این پیش‌فرض را نپذیریم هیچ کاری از دستمان برنمی‌آید، مثل این است که ما شرایط کمبود آب قرار داشته باشیم و مانند دوران وفور آب رفتار کنیم. در حوزه معیشت هم باید این محدودیت را بپذیریم و براساس آن نظام‌های متناسب را تعبیه کنیم.

عابدی جعفری ادامه داد با بیان اینکه مجلس ۱۴ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی قرار داده که باید بدانیم نظام متناسب توزیع این ۱۴ میلیارد کجاست، خاطرنشان کرد: این سیستم نیز مانند همان سیستم قطره‌چکانی کمبود آب است. اگر آن سیستم درز داشته باشد، آیا می‌توان اطمینان داشت که آب به درخت برسد؟ اینجا هم همین مسئله مطرح است؛ اول باید این مثال در ذهن جا بیفتد تا برای این شرایط و طراحی جدید فکر کنیم.

وی ادامه داد: توصیه من این است که در شرایط تحریم که به تبع آن، مشکلات معیشتی همراه ما خواهد بود، ما باید اقتصاد و معیشت مردم را طوری طراحی کنیم که متناسب با همین شرایط باشد. اگر شرایط تنگنا باشد و ما در خواب و در خیال وفور باشیم، آیا شرایط تغییر می‌کند؟ 

وزیر بازرگانی کابینه میرحسین موسوی در پاسخ به این سوال که آیا مردم در شرایط کنونی حاضر به ایجاد همزیستی با مشکلات معیشتی هستند یا خیر؟ ابراز داشت: مردم در زمان جنگ چه می‌کردند؟ آنها نه تنها فرزندان خود را در این راه فدا می‌کردند بلکه علاوه بر آن، از هر چه داشتند برای جبهه می‌گذاشتند. از کدام مردم سخن می‌گوییم؟ مردم همان مردم هستند. برخی قبل از انقلاب می‌گفتند با این مردم نمی‌توان انقلاب کرد اما بعد از انقلاب دیدیم از همان مردم آن کرامات ظهور کرد. 

عابدی جعفری افزود: در غیر اینصورت اگر بپذیریم مردم فرق کرده‌اند و ما هم منابع نداریم؛ پس در کشور را ببندیم و برویم. مسئول وظیفه‌اش این است که شرایط را به مردم توضیح دهد و آنها را برای پذیرش آماده کند.

وی درباره نداشتن سخنگو از سوی دولت در  هشت ماه گذشته و عدم تعیین جایگزینی برای آن بیان کرد: همه وزرا باید پاسخگو باشند. قوه قضائیه و مجلس هم باید با مردم صحبت کنند. همه اینها مسئولیت سخنگویی بخش خود را برعهده دارند. همه باید با مردم صحبت کنند و شرایط و واقعیات را بگویند؛ آن وقت ببینند مردم چگونه پای کار خواهند آمد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه مردم فرق نکرده‌اند بلکه نحوه تعامل ما با مردم تفاوت کرده است، یادآور شد: وقتی ما با مردم صحبت کنیم و همانطور عمل کنیم، حرف ما را می‌پذیرند. مسئولان بدانند هر جا هم مشکل داشتند، به مردم پناه ببرند. هر زمان شما با مردم صحبت می‌کنید، مردم بیشتر از شما مسئولان در میدان حضور دارند. اگر مردم ببینند عمل و نظر من مسئول یکی است، دیگر نیازی به تبلیغ ندارند و صدای رفتار از صدای گفتار بلند‌تر است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز