خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی:

راه حل خروج افغانستان از وضعیت کنونی تشکیل دولت فراگیر است

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۷۷۶

معاون دبیرکل و فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور افغانستان در دیدار با وزیر امور خارجه ضمن تسلیم پیام کتبی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، نقش جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت افغانستان را بسیار مهم و سازنده خواند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه بعدازظهر امروز در دیدار طارق علی بخیت، معاون دبیرکل و فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور افغانستان، درخصوص آخرین وضعیت و تحولات افغانستان از منظر سازمان همکاری اسلامی به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت. 

وزیر امور خارجه بر ضرورت ارائه کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به آوارگان افغانستانی در ایران تأکید کرد و خواستار تشدید فعالیت‌ها برای حل و فصل مشکلات جاری معیشتی و انسانی در افغانستان شد.

وی ضمن تشکر از پیام کتبی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و با اشاره به تلاش به عمل آمده در قالب نشست وزرای امور خارجه همسایگان افغانستان که سال ۱۴۰۰ در تهران برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان نسبت به تحولات این کشور اهتمام و حساسیت داشته و راه‌حل خروج افغانستان از وضعیت کنونی را تشکیل دولت فراگیر با حضور همه گروه‌های قومی و مذهبی این کشور می‌داند.

امیرعبداللهیان با توجه به برگزاری هجدهمین نشست اضطراری وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی برای بررسی اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در برخی کشورهای اروپایی و قطعنامه صادره در این زمینه، انتظار جمهوری اسلامی ایران در زمینه اجرایی شدن پیشنهادات دولت‌های عضو در این خصوص را یادآور شد.

طارق علی بخیت، معاون دبیرکل و فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور افغانستان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و با تسلیم پیام کتبی وی به وزیر امور خارجه، نقش جمهوری اسلامی ایران در خصوص وضعیت افغانستان را بسیار مهم و سازنده خواند. 

وی گزارشی از فعالیت‌های خود به عنوان فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی بر اساس قطعنامه‌های شورای وزیران سازمان ارائه داد و با اشاره به دیدارهای خود از افغانستان و ملاقات‌های انجام شده با مقامات کابل و همچنین تلاش‌های انجام شده برای بسیج کمک‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای کمک‌های بشردوستانه و حمایت از مردم افغانستان و نیز یافتن راه‌حل‌های قابل قبول برای معضلات مربوط به حقوق بشر، مقابله با تروریسم، تشکیل دولت فراگیر در افغانستان و همچنین ایجاد صندوق کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان، خواستار دریافت نظرات و مساعدت ایران شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز