خبرگزاری کار ایران

حاضری در گفت‌وگو با ایلنا:

ناامیدکنندگان مردم از دولت، آب در آسیاب دشمن می‎ریزند/ ارتباط بیشتری بین دولت و نخبگان کشور ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۴۵۹

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص ایجاد موج ناامیدی علیه دولت گفت:‌ کسانی که سعی می‌کنند مردم را از دولت ناامید کنند، آب در آسیاب دشمن و ترامپ می‌ریزند.

علی محمدحاضری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این که عدهای سعی می‌کنند این روزها مردم و جامعه را از دولت ناامید کنند و به نوعی صاحب این پایگاه اجتماعی شوند، گفت: جریانی که در انتخابات رقیب دولت بود و از شکست ناراحت است سعی دارد با این کار برای خود جایگاه اجتماعی به دست‌ بیاورد.

وی ادامه داد: در رأس این جریان دلواپسان وجود دارند و مایل هستند که طرح‌های دولت در مدیریت کشور به خصوص مدیریت اقتصادی به شکست بیانجامد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: این گروه گمان می‌کند که شکست دولت می‌تواند برای آن‌ها اقبالی را رقم بزند؛ اما متوجه نیستند هرگونه ریزش پایگاه اجتماعی دولت به معنی پر شدن سبد رأی آن‌ها نیست و این آب به آسیاب دشمن و ترامپ ریختن است.

وی درپاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا عده‌ای در شرایطی که کشور نیاز به آرامش دارد چوب لای چرخ دولت می‌گذارند و آن را تخریب کنند، در این برهه وظیفه دلسوزان و نخبگان چیست، گفت: وظیفه دلسوزان درک شرایط حاد جامعه و کوشش برای انسجام هرچه بیشتر است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: این کار مستلزم ارتباط و همکاری تنگاتنگ بین دولت با جریان نخبگی کشور است اما از آن ‌جایی که این ارتباط ضعیف است و نمی‌تواند به اندازه کافی وجهه درستی از جریان نخبگان کشور را در برداشته باشد و از آن‌ها استفاده کند، با مشکل روبه‌رو شده است. 

وی خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر  همه جریانات موجود و علاقمند به سرنوشت ایران باید شرایط خطیر کشور را درک کنند و علی‌رغم وجود تنگناها و حتی گلایه‌مندی‌ها مسیر تقویت انسجام اجتماعی و امیدواری ملی را طی کنند.

حاضری در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه همبستگی اجتماعی و گفت‌وگوی ملی چقدر می‌تواند این مسیر را هموار کند، گفت: این بحث کلان است، باید در سطوح عالیه کشور شرایطی را برای ایجاد یک وفاق ملی فراهم کند و نقاره‌هایی که از قبل باقی مانده است رفع و لوازم آن را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ گره‌گشایی از حصر یکی از این لوازم است امیدواریم تیم دست اندرکاران و مسئولان عالی نظام لوازم و بسترهای مناسب را فراهم کنند تا امکان ایجاد وحدت ملی تقویت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز