خبرگزاری کار ایران

عثمانی در موافقت با استیضاح وزیر کار:

ربیعی بگوید کدام نماینده از او باج خواسته است

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۶۷۶

نماینده مردم بوکان از ربیعی خواست در صورتی که نماینده مجلسی از وی خواسته‌ای داشته است،‌ نام او را اعلام کند تا این موضوع در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قسیم عثمانی در جلسه صبح امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص داشت، در نطق خود در موافقت با استیضاح علی ربیعی با بیان اینکه خداوند را شاهد می‌گیرم جز برای احقاق حق نیامدم و جز به رضایت نظام نمی‌اندیشندم، گفت: قطعا دوره بعد نماینده نمی‌شوم که بگویید برای رای حرف می‌زند. استیضاح قدرت مردم است که در ید نمایندگان است. استیضاح می‌تواند فرصت برای وزیر باشد اما طبیعی است وزیری که عملکرد مثبت ندارد این موضوع را تهدید بداند و از هر ابزاری استفاده می‌کند تا مانع آن شود.

نماینده مردم بوکان ادامه داد:  ربیعی نمونه بارز مبارزه با استیضاح است. اگر ایشان اینقدر که در رفع استیضاح  مهارت دارند در کار هم مهارت داشتند، هرگز استیضاح نمی‌شد.

عضو کمیسیون شوراها تاکید کرد: باید به قدرت لابی گری ایشان احسنت گفت و مدیریت استیضاح بقیه وزرا را به او داد. اگر این تیمی را که برای استیضاح دارند برای مهار مشکلات داشت، همه مشکلات حل می‌شد. آقای ربیعی همدستان شما ادعا می‌کنند چون به عده‌ای باج نداده‌اید شما را استیضاح می‌کنند اگر این طور است مرد باشید بگویید کدام نماینده از شما سهم و باج خواسته است.

وی افزود: چه کسی به خاطر منافع شخصی شما را استیضاح کرده تا ما در مجلس از طریق هیات نظارت بر رفتار نمایندگان عذر چنین نماینده‌ای را بخواهیم و الا امروز این نمایندگان حداقل به جرم توهین به نمایندگان عذر شما را خواهند خواست. از شما می‌خواهم که صریحا اعلام کنید تا مردم تکلیف خود در مورد نمایندگان را بدانند و هم تکلیف مجلس مشخص شود. شما به هر کدام از ما از استیضاح کنندگان رسیدید گفتید از شما انتظار نداشتم شما مساله نظارت مارا به مساله احساسی تقلیل دادید.

این نماینده مجلس گفت: وزارت را به وزارت حذف تعاون تقلیل دادید. متاسفانه هر روز سهم تعاونی در اقتصاد کم شده است در دوره شما بسیاری از تعاونی‌ها تعطیل شده است. وزارت شما باعث می‌شود تعاون از عرصه اقتصاد گم شود. شما وزیر کارفرما هستید شما روی تشکل‌هایی متمرکز شدید تا بلند گوی شما شوند.

وی ادامه داد:  شما به جای کارگران به تشکل‌هایی می‌رسید تا در این روزها صدای شما باشند شما با عدم نظارت بر وضعیت کارگران با کارفرما هم دست شدید تا کارگران از حداقل محروم باشند.

عثمانی بیان کرد: شما به جای جلوگیری از استثمار کارگران همراه این کارشدید. در اثر کار شما افراد حداقل دستمزد خود را نمی‌گیرند. لیسانس و فوق لیسانس شما حداقل را نمی‌گیرند و اگر اعتراض کنند آن ها را اخراج می‌کنند و فرد دیگری استثمار می‌کنند و از این طریق زبان بقیه را قفل می‌کنند. شما مسئول مستقیم این کار هستید و هرکس اعتراض کند شغل ۵۰۰هزار تومانی از دست می‌دهد.

نماینده مردم بوکان بیان کرد: شما مسئول همه چاهایی هستید که جلوی پای فارغ‌التحصیل ما هست. کارگرانی هستند که ۱۲ ساعت کار می‌کنند ولی اضافه کار به آنها هم نمی‌دهند.

وی تاکید کرد: مقابل دفتر شما دفتر پیشخوان دولت است که کسانی آنجا کار می‌کنند که با ۱۲ ساعت کار از حداقل‌ها برخوردار نیستند. اگر توان بیرون آمدن از اتاق خود را ندارید پرده را کنار بزنید و اوضاع را ببینید. شما وزیر رفاه نیستید شما وزیر تبعیض اجتماعی هستید. شما صندوق تأمین اجتماعی را به وجه المصالحه باندی تبدیل کردید.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه الحق شما استاد هستید و من آن را را قبول دارم گفت: شما استاد گماردن افراد متخصص در تخصص غیر‌مرتبط هستید. شما نوربخش که جراح قابلی است رابه مدیریت سازمان تامین اجتماعی گذاشتید وقتی می‌گوییم بیمه و سایر حقوق می‌گویید ورشکست شدیم وقتی یه خلبان ناقابل انتخاب میکنید طبیعی است به دنا بخورد کنیم.

وی ادامه داد:  یک فرد غیر تخصص انتخاب کردید می‌گویید کُرد سنی را انتخاب کردم شما کاری کردید که یک متخصص جامعه شناسی جایی باشد تا موفق نباشد. شما اگر دلسوز بودید از متخصص در حوزه خود استفاده می‌کردید.

این نماینده مجلس با طرح این پرسش که آقای ربیعی چرا افراد غیر‌متخصص را منصوب می‌کنید تا اوامر ملوکانه شما را بله بگویند گفت: فضا را احساسی نکنید. من صدای بازنشستگانی هستم که پولی برای پرداخت عیدی به فرزاندان و نوه‌های خود ندارند من صدای بازنشستگان و بیکاران و کسانی که ماهی ۴۰۰ هزار تومان می‌گیرند. نگویید شب عید است واستیضاح نکنید شب عید کارگران و بیکاران و کسانی ماهانه ۴۰۰ هزار تومان هستند هم است.  شما و مدیرانتان توان دویدن صد متر ندارند راه را بقیه باز کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز