خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه:

آماده گسترش روابط با بوسنی در همه زمینه‌ها هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۵۶۸

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رئیس و چند تن از اعضای مجمع پارلمانی بوسنی و هرزگوین دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

به گزارش ایلنا،‌ وگنین تادیچ رییس مجمع پارلمانی بوسنی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به محمدجواد ظریف گفت: افتخار داشتم در سال ۲۰۱۶ به ایران سفر کنم و میهمان آقای لاریجانی باشم و خاطرات و دستاوردهای خوبی از آن سفر دارم و از نزدیک دوستی مردم ایران با ملت بوسنی را احساس کردم. 

محمدجواد ظریف هم با ابلاغ سلام گرم رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سفر بسیار پر باری داشتیم و تجار و کارآفرینان دو کشور دیدارهای کاری بسیار خوبی با هم داشتند.

وی افزود: علاقمند تداوم ثبات و دوستی در بوسنی هستیم و خواستار همکاری با همه اقوام در بوسنی و هرزگوین هستیم. 

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه روابط دو ملت و روابط فرهنگی ما بسیار قدیمی و  مستحکم است، تصریح کرد: آماده گسترش روابط در همه زمینه‌ها هستیم و در این زمینه هیچ محدودیتی نداریم.

گسترش روابط پارلمانی، افزایش تبادلات مردمی به ویژه در حوزه گردشگری، گسترش روابط اقتصادی و تجاری، تسهیلات روادیدی از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو در این دیدار بود.

تبادل نظر در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و لزوم همکاری برای مبارزه همه‌جانبه با تروریسم و افراط‌گرایی از دیگر مباحث مطرح شد در این گفت‌وگو بود.

در این دیدار همچنین نمایندگان مجلسین نمایندگان و اقوام بوسنی به  صورت جداگانه ضمن خوشامدگویی به وزیر امور خارجه آمادگی و حمایت مجالس این کشور را از گسترش روابط با ایران در همه زمینه‌ها و سطوح اعلام کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز