خبرگزاری کار ایران

بازوند در جلسه شورای اداری:

قرار بود از ابتدای بهمن وارد مرحله اسکان دائم زلزله‌زدگان کرمانشاه شویم

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۳۰۸

استاندار کرمانشاه همدلی مردم و مسئولین در امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه را بی‌نظیر توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هوشنگ بازوند در ابتدای جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با اشاره به حضور رییس و تعدادی از اعضای فراکسیون امید در این جلسه اظهار داشت: جا دارد از آقای عارف به عنوان یک شخصیت برجسته اجرایی، دانشگاهی و اکنون نیز به عنوان فردی تاثیرگذار در پارلمان به خاطر حضور در این جلسه و بازدید از مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه تشکر و قدردانی کنم.

وی افزود: همچنین لازم است از همکاران و همراهان آقای عارف به این خاطر که از ساعت ۳:۳۰ دیشب مراحل این بازدید از مناطق مختلف را آغاز کرده و بدون استراحت نسبت به سرکشی از مناطق مختلف اقدام کردند، قدردانی کنم و خداقوت بگویم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به وقوع زلزله آبان‌ماه کرمانشاه تاکید کرد: باوجود آنکه زلزله‌ای بی نظیر و بزرگ در منطقه رخ داد، همدلی بی نظیری نیز در دوران پس از زلزله و در راستای امدادرسانی به زلزله زدگان صورت گرفت و همه مسئولان لشکری و کشوری در منطقه حضور یافتند.

او به حضور برخی از مسئولان ارشد در منطقه اشاره کرد و گفت: فرماندهان ارتش و سپاه در منطقه حضور یافتند. همچنین رییس جمهور تنها ۳۶ ساعت پس از وقوع زلزله در محل حاضر شد که بی سابقه بود و هیات وزیران و همچنین نمایندگان و تقریبا تمامی کمیسیون های مجلس در منطقه حاضر شدند و در این راستا حضور مقام معظم رهبری در منطقه نقطه عطف بود.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هیات دولت مصوبات خوبی ابلاغ کرده و قرار بود از ابتدای بهمن وارد مرحله اسکان دائم شویم که البته هنوز اقداماتی باید در این راستا انجام شود.

بازوند ضمن تقدیر از مجمع نمایندگان استان به دلیل همراهی، از مجلس و کمیسیون های مختلف تشکر کرد و گفت: لازم است به طور ویژه از آقای تجری تشکر کنم که همدوش ما در حوزه های مختلف همکاری کردند.

کرمانشاه از قراردادهای بین‌المللی محروم بود

در ادامه این جلسه صفری نماینده کرمانشاه با اشاره به مشکلات مردم این استان در جریان دفاع مقدس، دوران بازسازی و تحریم خاطرنشان کرد: انقلاب خیلی شیرین بوده و هست ولی مردم کرمانشاه شیرینی زندگی را نچشیده‌اند و نیازمند توجه دولت هستند.

وی افزود: برجام فرصتی برای نظام بود ولی کرمانشاه از قراردادهای بین‌المللی محروم بود. هیچ سرمایه‌گذاری به استان ما نیامد و تنها سندی که داشتیم پالایشگاه کرمانشاه بود که آن هم با لابی واگذار شد.

صفری با بیان اینکه کرمانشاه مظلوم واقع شده و مورد کم‌لطفی دولتمردان در ادوار مختلف قرار گرفته از عدم تحقق به موقع وعده بیمه‌ها در پرداخت مطالبات زلزله‌زدگان گلایه کرد و خواستار بازسازی ۲۳۰ خانه بهداشت کرمانشاه شد که در زلزله اخیر آسیب دیدند.

  هنوز به بسیاری از زلزله‌دگان کانکس داده نشده است

فرهاد تجری نماینده قصرشیرین و سرپل ذهاب نیز در نشست شورای اداری استان کرمانشاه، محمدرضا عارف و اعضای فراکسیون امید را شخصیت‌های اثرگذار در مجلس عنوان و خاطرنشان کرد: این نمایندگان سرمایه‌های بزرگ مجلس هستند که در حوزه اجرا و مدیریت‌های اجرایی هم نفوذ معنوی دارند.

وی با اشاره به وضعیت اسکان موقت زلزله‌زدگان خاطرنشان کرد: هنوز بعد از ۷۰ روز به خیلی از این افراد کانکس داده نشده و تا امروز سرویس بهداشتی و حمام همچنان از معضلات منطقه است که تبعات بهداشتی و درمانی به دنبال دارد.

تجری با هشدار نسبت به تهدید به نخاله‌های ساختمانی در مناطق زلزله‌زده گفت: در بازدیدی که از روستاهای سرقلعه داشتیم، گفتند غیر از یک پک غذایی در روز اول کمک دیگری دریافت نکرده‌اند. حتی چند خانم بودند که گفتند نتوانسته‌اند چادر بگیرند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کرمانشاه بالاترین نرخ بیکاری را دارد، اظهار کرد: باید مرزها را فعال کنیم. خوشبختانه مرز پرویزخان پس از مدت‌ها رکود شروع به کار کرده و این جای تشکر دارد اما باید در آینده از ظرفیت مرز خسروی هم استفاده کنیم.

در ادامه این جلسه مهدیان معاون بنیاد مسکن با ارائه آماری از میزان آسیب در مناطق زلزله‌زده گفت: ۱۰۰ هزار واحد در زلزله اخیر آسیب دیدند که ۴۱ هزار و ۲۹۸ واحد احداثی و ۵۹ هزار و ۹۲۵ واحد تعمیری هستند. همچنین خسارت در تعداد ۱۵۹۴ روستا و در ۲۸۳ روستا بیش از ۵۰ درصد خانه‌ها خراب شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز