خبرگزاری کار ایران

عضو پارلمان افغانستان:

در افغانستان شاهد جنگ‌های نیابتی هستیم/ در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار داریم

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۹۴۸

عضو پارلمان افغانستان تاکید کرد: ما در افغانستان شاهد جنگ‌های نیابتی هستیم که مربوط به مردم افغانستان نیست، تصریح کرد: ما در واقع در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار داریم و نیازمند همگرایی منطقه‌ای هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، ناهید فرید عصر امروز در دومین کنفران امنیتی تهران گفت: همگی ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که میراث‌دار یک تمدن تاریخی هستیم اما متاسفانه این میراث و ارزش‌های آن در حال تخریب است و پاسداری از آن راهی جز همدلی میان همه کشورهای منطقه ندارد.

ریشه طالبان در پاکستان است

وی افزود: اقتصادی که در حال حاضر در منطقه اجرا می‌شود یک اقتصاد تروریستی است که در آن تروریست‌ها تلاش می‌کنند تا از حوزه‌های انرژی و نفتی برای ضربه زدن به دولت‌ها استفاده کنند و این درحالی است که پیش از این چنین چیزی وجود نداشت.

این نماینده پارلمان افغانستان با بیان اینکه اقتصاد می‌تواند ثبات و امنیت بیاورد اما می‌تواند رابطه‌ای منفی هم با امنیت داشته باشد، اظهار داشت: افغانستان هفده سال است که از یک قانون دموکراتیک برخوردار است اما جنگ هنوز در افغانستان ادامه دارد و دلیلش این است که اقتصاد ما سبب تقویت گروهک‌های تروریستی چون طالبان می‌شود که ریشه‌اش هم در افغانستان نیست و در واقع یک درخت تروریسم در منطقه وجود دارد که شاخه‌ای از آن طالبان است که ریشه در پاکستان دارد.

در افغانستان شاهد جنگ‌های نیابتی هستیم

فرید ادامه داد: یکی از کشورهایی که در منطقه با معضل عقب ماندگی مواجه است، افغانستان است که به دلیل توانایی کم بخشی از مردم در جهت اشتغال به سمت و سوی تروریسم و عضویت در این گروهک‌ها می‌روند که اگر جلوگیری از این موضوع از سوی کشورهای منطقه با کمک کردن آنان برای توسعه افغانستان همراه شود به امنیت منطقه کمک می‌کند.  

وی با بیان اینکه ما در افغانستان شاهد جنگ‌های نیابتی هستیم که مربوط به مردم افغانستان نیست، تصریح کرد: ما در واقع در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار داریم و نیازمند همگرایی منطقه‌ای هستیم. 

کشورهای منطقه به بهبود شرایط اقتصادی افغانستان کمک بکنند

این نماینده پارلمان افغانستان اضافه کرد: از کشورهای منطقه می‌خواهیم به جای آوردن امنیت به افغانستان، کمکی به بهبود شرایط اقتصادی این کشور بکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز