خبرگزاری کار ایران

عامری:

عده‌ای در حال سوءاستفاده از اعتراض‌های مردم هستند/ وعده‌های دولت نشان داد که نیازهای مردم را می‌شناسد

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۹۲۶

عامری افزود: ملت ما صاحبان انقلاب هستند و در زمان جنگ و اکنون حمایت‌های جدی کردند و اکنون هم که می‌بینند عده‌ای در حال سوءاستفاده هستند صف خود را از کسانی که اصل انقلاب را قبول نداشتند، جدا کردند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد عامری دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در نشست خبری خود با موضوع اعتراضات روزهای اخیر در شهرهای کشور گفت: در ایام مقارن با ۹ دی هستیم و یادآوری می‌کنیم که فتنه ۸۸ از جهاتی شبیه به فعالیت‌هایی است که اکنون اتفاق می‌افتد لذا در آنجا هم دشمن دست داشت و یک سری عوامل داخلی اغفال شده بودند و مشکلاتی را ایجاد می‌کردند و همان افرادی که فتنه را از بیرون هدایت می‌کردند به دنبال این بودند که ضرباتی را به ملت وارد کنند اکنون هم در جریان‌ سوریه، یمن و عراق به دنبال این هستند و مجددا در این چند روز اخیر قصد ایجاد غائله و فتنه داشتند.

وی ادامه داد:‌ یکی از نکات خوب در جریان اعتراضات این است که اپوزیسیون داخلی در کشور نداشتیم و تمام مسئولان قبلی و فعلی با این موضوع مخالفت کرده و آن را محکوم کردند و این موضوع را به فال نیک می‌گیریم. باید همیشه این توصیه رهبری را آویزه گوشمان کنیم و سعی کنیم علاوه بر آنکه نسبت به ملت احساس دین خود را ادا می‌کنیم مواظب باشیم اگر عواملی که باعث شده عده‌ای طمع کنند جلوی آن را بگیریم.

عامری افزود: در هر غائله‌ای که دشمن وارد می‌شود به خاطر اینکه مدت‌ها فکر می‌کند به چه صورت علیه ما اقدام انجام دهند با یک سناریو وارد می‌شوند که در انقلاب با کودتا و جنگ و اکنون با شرایطی مانند غائله کوی دانشگاه و فتنه بوده است و باید جلوی عواملی که باعث می‌شود دشمن طمع کند را بگیریم.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: در عرصه‌های مختلف مانند عملیات مرصاد دیدید که منافقین فکر می‌کردند اگر از مرز وارد شوند و کرمانشاه، اسلام‌آباد و کرند را بگیرند و مردم به آنها می‌پیوندند و از آنجا می‌توانند کشور را تسخیر کنند و اکنون هم منافقین و کشورهای مزدور منطقه که هم‌پیمانی خود را با آنها اعلام کرده‌اند مانند رجوی و مسئولین سعودی نشان می‌دهند که به دنبال این هستند.

وی با بیان اینکه شناخت این عوامل بسیار مهم است، گفت:‌ چرا باید از اول سال طبق آمار غیررسمی حدود ۱۷۰۰ تجمع در قبال مسائل اقتصادی، بیکاری، معضلات اجتماعی در کشور انجام شود. باید هر چه زودتر نسبت به اینها تصمیم جدی بگیریم و باید بودجه‌ای که می‌خواهیم تصویب کنیم و برنامه‌ریزی‌هایی که در کشور انجام می‌شود، به آنها عمل کنیم.

عامری با بیان اینکه دولت با وعده‌هایی که داده است نشان داد که نیازها را می‌داند، گفت: بنابراین اگر همان وعده‌ها را دنبال کنیم نشان می‌دهد که مشکلات کشور برای همه شناخته شده است.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: دولت باید با نیروهایی که از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان استفاده نمی‌کنند، برخورد کند چرا که می‌بینیم قوانین و پیشنهادهایی داده می‌شود که دارای اشکالات است و کار باید به مجلس و مقام معظم رهبری کشیده شود تا حل شد چرا باید در قراردادهای نفتی که تهیه می‌شود نخبگان کشور را مدنظر قرار ندهیم و چرا باید از توان داخلی استفاده نکنیم.

وی ادامه داد: در خیلی از پروژه‌ها مشاهده می‌کنیم که پیش از آن بسیاری از کارها را انجام داده‌ایم اما بعضی از مدیرانی که سر کار می‌آیند به رغم آنکه ادامه کار در داخل شدنی است آن را به دست خارجی‌ها می‌سپارند بنابراین مسئولان دولتی که معضلات را می‌دانند باید با این مدیران برخورد کنند.

عامری گفت:‌ تا زمانی که به دنبال رفع مشکلات نباشیم همچنان امکان اینکه در آینده این معضلات مجددا تکرار شود وجود دارد به خاطر این است وقتی مردم با تجمعاتی انجام می‌دهند که طبق آمار غیررسمی حدود ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته میزان آنها بیشتر شده اما مورد اقبال قرار نگرفته و مشکلات رفع نشده این روند ادامه پیدا می‌کند.

این فعال سیاسی اصولگرا با انتقاد به سیاست‌هایی که در پیش گرفته می‌شود برای رفع بیکاری و تجاری‌سازی گفت: ما در این راستا چه کرده‌ایم بانکداری خود را اصلاح کرده‌ایم اکنون بانک‌های ما خود بنگاه‌های اقتصادی هستند که به دنبال کاسبی می‌روند و به دنبال این نیستند که تولید را به جریان بیاندازند و تا این کارها انجام نشود مشکلات حل نخواهد شد. اسم اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی آورده می‌شود اما کاری صورت نگرفته است و مدیران دولتی به ترکیه امتیازات تشویقی می‌دهند که منسوجات خود را وارد ایران کنند آیا اینکه می‌تان از تولیدکننده داخلی حمایت کنیم.

وی با اشاره به بحث تجاری سازی مبنی بر اینکه نیازمند کار پژوهشی است، گفت: بودجه‌ای که به تجاری سازی در سال جاری در نظر گرفته شده است صفر است چگونه می‌خواهیم با این شرایط تجاری سازی کنیم.

عامری افزود: ملت ما صاحبان انقلاب هستند و در زمان جنگ و اکنون حمایت‌های جدی کردند و اکنون هم که می‌بینند عده‌ای در حال سوءاستفاده هستند صف خود را از کسانی که اصل انقلاب را قبول نداشتند، جدا کردند.

وی ادامه داد: برخی فکر می‌کردند اوباما با ترامپ فرق می‌کند اما دیدیم که هر دو تیم از این فتنه و توطئه‌هایی که در کشور انجام می‌شود حمایت می‌کنند و توقعی هم جز این نبود.

عامری با تاکید بر اینکه مسئولین باید قدر مردم را بدانند گفت:‌ الحمدالله این اغتشاشات در تهران تمام شد و در شهرهای دیگر هم هر چه زودتر تمام می‌شود اما باید به دنبال فکر اساسی باشیم و اگر بخواهیم مجددا دشمن سوء استفاده نکند باید این مسائل را مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به اعتراضات گفت: به افرادی آموزش دادند که اگر می‌خواهند مردم را جمع کنند به مسائل اجتماعی و مشکلات متوسل شوند درست است که دشمن خارجی اکنون دارد از این مسائل استفاده می‌کند اما باید توجه داشت بدون اینکه مشکلات داخلی وجود داشته باشد دشمن اقدامی نمی‌کند و زمانی می‌توانیم این مشکلات را برطرف کنیم و در آینده امید عدم تکرار آن را داشته باشیم که مسائل داخلی را برای خود حل کنیم. درست است که نجابت به خرج داده می‌شود اما باید به مسائل توجه شود بودجه را باید بررسی کنیم که چند درصد با اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم تطبیق دارد و از بودجه چیزی برای کارهای عمرانی و تولیدی باقی مانده است؟ و دولت و مجلس باید با تعامل این‌ها را بررسی کنند و با شفاف‌سازی‌ جلوی ویژه‌خواری‌ها و رانت‌ها گرفته شود و مسئولان اگر می‌بینند از نزدیکان و اقوام در فساد دست دارند حمایت نکنند و اجازه دهند قوه قضائیه با قاطعیت برخورد کند و از قوه قضائیه درخواست می‌کنیم در این موارد تنها مصالح ملت و مملکت را مدنظر قرار دهد.

عامری در پاسخ به حق بودن اصل مطالبات مردم در این اعتراضات و اینکه دولت باید در کوتاه‌مدت چه اقداماتی را انجام دهد و مسیر برون رفت از این مشکلات اقتصادی چیست، افزود: نقدینگی‌ که در اختیار مردم قرار دارد هزار و چهارصد هزار میلیارد تومان است. اگر دولت فقط ۱۰ درصد از این نقدینگی را در پروژه‌های زودبازده مصرف کند می‌تواند موفقیتی حاصل شود و به شرط اینکه انگیزه مناسب را برای مردم ایجاد کنیم می‌تواند راهگشا باشد و اگر شرکت‌های دولتی که مصرف بالایی دارند جنس‌های خارجی استفاده نکنند موثر واقع خواهد بود. همچنین جلوگیری از ورود جنس‌های خارجی می‌تواند به تولید داخلی کمک کند و نیاییم به کشوری اجازه دهیم که اجناس خود را ارزا‌ن‌تر در کشور به فروش برساند. یکی از عمده مطالباتی که مردم همیشه و همچنین در این تجمعات دنبال می‌کنند احساس تبعیض و فساد در کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز