خبرگزاری کار ایران

نعمتی در گفت‌وگو با ایلنا:

تنها راه اصلاح و بازنگری بودجه، استرداد لایحه است

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۶۸۵

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد نسبت به لایحه بودجه سال ۹۷ کل‌کشور، در واکنش به اظهارات برخی مقامات دولتی مبنی بر بازنگری در این لایحه، تنها راه اصلاح بودجه را استرداد لایحه دانست.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با اشاره به برگزاری نشست روز گذشته فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد:‌ در این جلسه نمایندگان نقطه‌نظرات خود را در مورد لایحه بودجه سال ۹۷ با آقای نوبخت در میان گذاشته و رییس سازمان برنامه و بودجه نیز توضیحاتی در این رابطه ارائه کرد.

دولت که دیگر دنبال رای نیست، نسبت به هدفمندی یارانه‌ها اقدام کند

وی افزود: در این جلسه تاکید کردیم که دولت باید تکلیف خود را در بحث هدفمندی یارانه‌ها روشن کند و این در حالی است که وقتی سال گذشته از مسئولان خواستیم در این رابطه تعیین تکلیف کرده و با شناسایی دهک‌های مختلف، نسبت به حذف ۲۴ میلیون از یارانه‌بگیران اقدام کند، مخالفت کردند؛ ولی اکنون باتوجه به اینکه دیگر به دنبال کسب آرای مردم نیستند، باید به صلاح کشور کاری کنند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با بیان اینکه این فراکسیون با حذف یارانه اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد مخالف است، گفت: طبیعتاً اقشار کم‌درآمد مستحق دریافت یارانه هستند اما دلیلی ندارد که دیگران نیز یارانه بگیرند.

پاسخ نوبخت به انتقاد ازبلاتکلیفی پروژه‌های عمرانی: ناتوانی درپرداخت یارانه‌ها

نماینده اصولگرای مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه هر بار وارد مباحث مربوط به پروژه‌های عمرانی شده و انتقاد کردیم که چرا این پروژه‌ها نیمه‌تمام می‌ماند، آقای نوبخت گفتند که دولت در پرداخت یارانه‌ها مشکل دارد و نمی‌داند منابع لازم برای پرداخت یارانه‌ها را از کجا تامین کند.

او اعلام کرد: به هر  حال دولت باید برای وضعیت پروژه‌های عمرانی، بحث هدفمندی یارانه‌ها، وضعیت پولی و بانکی و اوضاع ارز برنامه‌ریزی داشته باشد.

انتقاد نسبت به نحوه حذف یارانه‌بگیران

نعمتی در پاسخ به این سوال که آیا دولت و سازمان برنامه و بودجه در جلسه امروز قول بازنگری در لایحه بودجه داده است، گفت: آقای نوبخت مشخصاً گفتند که دولت آمادگی پرداخت یارانه به اقشار و افرادی که تحت حمایت مجموعه‌های حمایتی هستند، دارد اما نظر ما این است که این کافی نیست؛ چرا که به هر حال برخی افراد کم‌درآمد تحت پوشش این مجموعه‌ها نیستند.

او در واکنش به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا اساساً دولت قادر به بازنگری در لایحه بودجه پس از تقدیم به مجلس است تصریح کرد: دولت اکنون قادر به بازنگری نیست و این کار در حیطه اختیارات مجلس است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس خاطرنشان کرد: دولت اکنون لایحه بودجه را تصویب کرده و حال نوبت مجلس است که درباره آن تصمیم‌گیری کند. دوستان اگر می‌خواستند کاری انجام دهند باید پیش از این اقدام می‌کردند.

تنها راه اصلاح و بازنگری بودجه، استرداد لایحه است

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در عین حال اعلام کرد: شاید تنها راه ممکن این است که دولت رشادت به خرج دهد و لایحه بودجه را مسترد کند.

نعمتی در پایان یادآور شد: در جلسه دیروز هم به آقای نوبخت گفتیم که در بحث هدفمندی یارانه‌ها، پروژه‌های عمرانی و تخصیص بودجه‌ها و موارد متعدد دیگر اشکالات جدی در لایحه بودجه می‌بینیم که لازم است، اصلاح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز