خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد حقوق‌بشر:

چرا سعودی و رژیم صهیونیستی پاسخگوی نقض حقوق بشری خود نیستند

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۰۵۸

دبیر ستاد حقوق بشر تاکید کرد: چرا عربستان سعودی، بحرین، کویت، امارات و رژیم صهیونیستی حقوق‌‌بشرشان زیر سوال نمی‌رود، اگر قائل به علت و معلول باشیم باید آنها ۱۰ برابر ما زیر سوال بروند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد لاریجانی در همایش انعکاس موازین حقوق‌بشر در قوانین کیفری ایران، اولین نعمت بزرگ الهی را نعمت بودن برشمرد و گفت: نعمت بودن از نعمت های پنهان خداوند است؛ خدواند نعمت‌ها را اسباغی یعنی به صورت فله‌ای، عطا کرده که برخی از نعمت‌‌ها آشکار و برخی پنهان هستند. وجود ما ضروری نبوده اما وجود داریم.

وی افزود: دومین نعمت بزرگ نعمت انسانیت است، ما می‌‌توانستیم سنگ یا درخت یا هر چیز دیگری باشیم، اما انسان شدیم؛ صاحب نطق و اراده. سومین نعمت بزرگ نعمت هدایت است چون نطق و اراده داریم و می‌توانیم تصمیم بگیریم پس نیاز به هدایت داریم. خداوند متعال در هدایت ما مُصِر بوده است. آمدن ۱۲۴ هزار پیامبر دلیل بر این است که حتما ما باید در نعمت هدایت موفق شویم. سُمُو نعمت هدایت هم نعمت ولایت است.

دبیر ستاد حقوق‌بشر تاکید کرد: حدیثی از امام رضا (ع) نقل شده که اسلام بر پنج پایه استوار است: نماز، زکات، روزه، حج و ولایت؛ و ولایت بر همه اینها اولویت دارد، ولایت از اصول اولیه هدایت است. مرحوم مجلسی در ذیل این حدیث ذکر می‌کند که تا به حال فکر می‌کردیم که ولایت از اصول دین است و در کنار بحث نبوت مطرح است، اما ولایت کار بسیار مهمی است و از اصول اولیه اسلام است. 

وی با طرح این سوال که باید بدانیم ولایت چیست؟ اظهار داشت: معصومین علیه‌السلام به تفسیر ولایت را توضیح داده‌اند؛ ولایت چند رکن دارد، رکن اول؛ ما باید نسبت به نظام مشروع و مشروعیت نظام حساس باشیم. ما نمی‌‌‌توانیم بگوییم که به ما ربطی ندارد که چه کسی سرکار است، بسیار مهم است که چه کسی سرکار است. اهل فضل می‌‌دانند که در اول کتاب مکاسب بحث بر سر معایش الناس و بحث ولایت است، اگر حاکم مشروع باشد حمایتش بالکفایه واجب است و اگر نامشروع باشد هر گونه کمک به او و همکاری با او معاونت به اثم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز