خبرگزاری کار ایران

وزیر دادگستری:

نیاز جامعه ما به محبت و عاطفه به اندازه اکسیژن است/ با آیه یاس خواندن مشکلی حل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۵۲۵

وزیر دادگستری تاکید کرد: در طول ۳۸سال خدمت به این باور رسید‌ه‌ام که نیاز جامعه ما چه در حوزه وکالت و چه قضاوت به محبت، عاطفه و کرامت به اندازه اکسیژن است. محبت تنها نیاز اطفال نیست بلکه این محبت‌کردن به روحیه آدم کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدعلیرضا آوایی در نشست با روسای کانون‌های وکلای دادگستری و اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، گفت: این دعوت اگر به صرف دیدار باشد نیز موضوعیت دارد زیرا نفس باهم بودن و صحبت کردن موضوعیت دارد. من در پست‌های مختلفی که حضور داشتم به همکاران زنگ می‌زدم و حال و احوال می‌کردم. بعضی فکر می‌کردند که برای حضور غیاب با آنها تماس گرفته‌ام. از بس این مسائل در فرهنگمان فراموش شده،  چنین اقداماتی عجیب به نظر می‌رسد.

وزیر دادگستری با بیان اینکه من ذاتا آدم خوش بین و امیدواری به آینده هستم، اظهار کرد: فکر می‌کنم مشکلاتی که وجود دارد را می‌توانیم حل کنیم و هنوز دیر نیست. اگر مشکلات را منصفانه ریشه یابی کنیم قطعا می‌توان به حل آنها خوشبین بود.

وی به ارتباط خود با کانون‌های وکلا و خود وکلا در دورانی که رییس دادگستری خوزستان، اصفهان و تهران بود اشاره کرد و افزود:‌ من احساس محبتی با کانون وکلا و جمع وکلا داشتم. در زمانی که در خوزستان کار می‌کردم یادم نمی‌آید دغدغه ما این باشد که همکاران درگیر فسادی شوند. در گذشته در اصفهان هم اعلام کردم که ۴۰۰ قاضی در اصفهان داریم اگر آدم فاسدی بین آنها می‌شناسید.

رییس سابق دادگستری تهران ادامه داد:‌ زمانی که به تهران آمدم نتوانستم این ادعا را کنم چرا که برخی مشکلات را داشتیم ولی باز برای آن چاره اندیشی کردم. بهرحال همه بشر و درگیر وسوسه و لغزش هستیم اما بسیاری از توصیه‌های ما جواب داد ولی در مواردی که جواب نداد، قرار شد افراد با هماهنگی کمیسیون نقل و انتقالات از دستگاه قضایی منفک شوند.

وزیر دادگستری تاکید کرد: در طول ۳۸سال خدمت به این باور رسید‌ه‌ام که نیاز جامعه ما چه در حوزه وکالت و چه قضاوت به محبت، عاطفه و کرامت به اندازه اکسیژن است و این جایش خالی است. محبت تنها نیاز اطفال نیست بلکه این محبت‌کردن به روحیه آدم کمک می‌کند.

آوایی با بیان اینکه در این سال‌های اخیر شاهد افت و خیز در وکالت و قضاوت بودیم، خاطر نشان کرد: در این سال‌ها با مشکلات زیادی مواجه شدیم و باورم این است که باید برای این مشکلات چاره‌اندیشی کرد. باید نظرات دوستان را بگیریم و ببینیم با این ظرفیت‌ها چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم.

وی ادامه داد: من بخاطر سمتی که دارم به رییس‌جمهور و مسئولان قضایی دسترسی دارم و می‌شود از این موقعیت استفاده کرد. به‌هرحال این مناصب ابزاری است تا گره‌ای باز شود. اگر فکر کنیم پست ما یک منصب دنیایی است معلوم است که خود را نشناخته‌ایم و نمی‌توانیم برای کشور کاری کنیم.

وزیر دادگستری تاکید کرد: من از امیدواری بی‌جا خوشم نمی‌آید. با آیه یاس خواندن مشکلی حل نمی‌شود. باید با واقع بینی نگاه کرد و انشالله از کل ظرفیت دادگستری استفاده کنیم تا وضعمان بهتر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز