خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزیر کشور:

گزارشی از لغو سخنرانی اصلاح‌طلبان در دانشگاه آزاد نداشتیم/ بنای تغییر چند استاندار را داریم

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۵۱۶

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه قرار بود حدود هزار برنامه به مناسبت روز دانشجو برگزار شود، گفت: گزارشی از لغو سخنرانی اصلاح‌طلبان در دانشگاه آزاد نداشتیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: همانطور که اطلاع دارید، روز دانشجو نماد حق‌طلبی، آزادیخواهی و استکبارستیزی دانشجویان است بنابراین در دولت یازدهم قرار شد مراسم این روز در دانشگاه‌ها احیا شد.

وی ادامه داد: همچنین در دولت دوازدهم از دو هفته پیش جلسات مختلفی برای هماهنگی این نشست در کمیسیون دانشجویی شورای امنیت کشور برگزار شد و هدف ما برگزاری باشکوه این مراسم نسبت به سال‌های قبل بود و به همین خاطر، با هماهنگی‌‌‌ها‌یی که با شوراهای تامین، وزارت علوم و وزارت بهداشت مصوباتی به آنها ابلاغ شد.

معاون سیاسی وزارت کشور افزود: در این مصوبات همه را مکلف به ایجاد رویکردی قانونمند، عادلانه و منصفانه در برگزاری مراسم‌های روز دانشجو در مراکز آموزش عالی کردیم و شرایط را برای برگزاری این برنامه تسهیل کنیم. مسئله دوم، عدم دخالت دستگاه‌های بیرون دانشگاه در برگزاری مراسم‌های روز دانشجو بود.

جبارزاده با بیان اینکه براساس تصمیمات اتخاذ شده مسئولیت روز دانشجو برعهده دانشگاه‌ها گذاشته شد، اظهار داشت: دعوت از سخنرانان، برگزاری این مراسم و به عبارتی از صفر تا صد آن برعهده هیات‌های نظارت در دانشگاه‌ها گذاشته شد و قرار شد آنها براساس صلاحیت خود تصمیم‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه هدف وزارت کشور برگزاری باشکوه مراسم روز دانشجو بود، تصریح کرد: امسال رئیس‌جمهور تصمیم گرفت مراسم روز دانشجو را در یکی از دانشگاه‌‌های استانی سخنرانی کنند و این مراسم در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد. این نوید خوبی است که مراسم‌های ملی را در استان‌ها برگزار کنیم که به نوعی مشارکت همه استان‌ها در امور ملی است و به همین خاطر قدردان رئیس‌جمهور هستیم.

معاون سیاسی وزارت کشور یادآور شد: آنچه در مراسم امسال صورت گرفت با توجه به اینکه روز ۱۶ آذر پنجشنبه و تعطیل بود، روز دانشجو تبدیل به هفته و دهه شد و قبل از آن روز مراسم‌هایی برگزار شد و هنوز نیز مراسم‌هایی برگزار می‌شود.

جبارززاده با بیان اینکه تاکنون ۷۳۸ برنامه اجرا شده و ۲۶۲ برنامه نیز امروز، فردا و پس‌فردا برگزار می‌شوند، خاطرنشان کرد: مجموعا حدود هزار برنامه اجراشده خواهیم داشت در حالی که در سال گذشته ۳۷۶ برنامه در سطح کشور اجرا شده بود. امسال از نظر کمی و کیفی برنامه‌های خوبی برگزار شد. دانشگاه‌ها عهده‌دار این مسئولیت شدند که قدم ارزشمندی بود و به همین خاطر از دست‌اندرکاران این مراسم‌ها در سراسر کشور از جمله هیات‌های نظارت دانشگاه‌ها، شوراهای تامین استان‌ها، روسای دانشگاه‌ها، کمیسیون‌های دانشجویی و تشکلات دانشجویی تشکر می‌کنم.

وی اضافه کرد: همه دغدغه ما این بود که فضای امن و آرام و مبتنی بر همدلی و برادری برای تجلیل از شهدای ۱۶ آذر فراهم کنیم. خوشحالیم که جامعه دانشجویی ادامه‌دهنده شهدای عزیز دانشجو هستند.

معاون سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه امیدواریم دانشگاه زنده، در صحنه و همراه با آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهبری داشته باشیم، ابراز داشت: دانشگاه بدون حرکت سیاسی و فهم سیاسی را هیچ مسئولی قبول ندارد بلکه دانشگاه باید در بسترهای سیاسی و فرهنگی حرکت کند چراکه دانشجویان مدیران فردای ما هستند.

جبارزاده تاکید کرد: در طول سال آماده‌ایم که دانشجویان به مناسبت‌های مختلف ایفای نقش کنند زیرا معتقدیم دانشجویان با روحیه آزادیخواهی می‌توانند حرکت‌های ارزشمندی در نقد مسئولان و آرمانخواهی ایفا کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره رویکرد دانشگاه آزاد درخصوص عدم سخنرانی اصلاح‌طلبان نیز بیان کرد: قبل از آخرین جلسه کمیسیون دانشجویی، این موضوع مطرح شد و نماینده دانشگاه آزاد در جمع مابقی نمایندگان این مسئله را تکذیب کردند و گفتند چنین چیزی مطرح نیست.

معاون سیاسی وزارت کشور ادامه داد: از نظر تفکیک اینکه چه جریان‌هایی دردانشگاه‌ها به چه میزان سخنرانی کردند، من فعلا آماری را ندارم چون هنوز مراسم‌های روز دانشجو در جریان است. هنوز هم به ما گزارشی نرسیده که اصلاح‌طلبان به دانشگاه آزاد بروند و از سخنرانی‌شان ممانعت شده باشد.

جبارزاده در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای به خاطر فشارهای نهادهای خارج از دانشگاه لغو شده باشد؟ عنوان کرد: ورود نهادهای بیرونی را در این باره منع کرده بودیم و هیچ برنامه‌ای لغو نشده است. گزارشاتی داریم که به خاطر عدم هماهنگی یا لغو و تاخیر در پروازها برنامه‌ای لغو شده باشد ولی عدم برگزاری به خاطر دخالت نهادهای خارج از دانشگاه نبوده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای بود که نیازمند دخالت شورای تامین استان باشد؟ گفت: هیچ برنامه‌ای نداشتیم که نیازمند ورود شورای تامین باشد. از ویژگی‌های روز دانشجو امسال این بود که چنین نیازی احساس نشد و خوشبختانه برگزارکنندگان مراسم را به نحو مطلوب مدیریت کردند.

معاون سیاسی وزارت کشور در پاسخ به ادعای دخالت وزارت کشور و استانداری زاهدان برای ترکیب شرکت‌کنندگان مراسم روز دانشجو با حضور روحانی در دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: ما ورودی به محتوای مراسم‌ها نکرده بودیم و صفر تا صد آنها به دانشگاه‌ها سپرده شد. از نظر مسئولان سیاسی استان چنین دخالتی نشد و آنچه که در دانشگاه سیستان تصمیم گرفته شد بود، مورد اجرا قرار گرفت.

جبارزاده در پایان در پاسخ به این سوال که پرونده تغییر استانداران چه زمانی به پایان می‌رسد؟ تصریح کرد: بنای تغییر چند استاندار را داریم که احتمالا دو، سه استان هستند و بعد از آن، پرونده تغییرات در این مقطع بسته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز