خبرگزاری کار ایران

آژانس خبری فرانسه گزارش داد؛

تلاش وزیر خارجه بریتانیا برای جبران اشتباه لفظی خود درباره نازنین زاغری

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۲۳۳

آژانس خبری فرانسه نوشت: پرونده زاغری به ویژه بعد از (اشتباه لفظی) جانسون که ماه پیش اعلام کرد زاغری برای آموزش روزنامه‌نگاری به ایران رفته بود، پیچیده‌تر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آژانس خبری فرانسه، وزیر خارجه بریتانیا صبح روز شنبه برای رایزنی با ایران به منظور آزادی نازنین زاغری که به ادعای این رسانه فرانسوی به دلیل یکی از گاف‌های جانسون پرونده‌اش سنگین شده است، به ایران سفر کرد.

در این گزارش گفته شد: «بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا با همتای ایرانی خود محمدجواد ظریف که نقش محوری را در نهایی شدن توافق هسته‌ای ایران بازی کرد، دیدار و گفت‌وگو داشت. توافقی که با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا با خطر نابودی روبه‌رو است.»

بر اساس این گزارش، طبق اعلام وزارت خارجه ایران، دو طرف درباره مسائل مشترک از قبیل مسائل اقتصادی و تجاری و روابط دو جانبه گفت‌وگو کرده‌اند و وزیر خارجه بریتانیا هم حمایتش را از برجام اعلام کرده و گفته کشورش به تعهدات خود در برجام پایبند است .

آژانس خبری فرانسه به دیدار روز آینده جانسون با رییس‌جمهور ایران نیز اشاره کرد و نوشت: « با این حال او هنوز با خبرنگاران صحبتی نکرده است. جانسون در بیانیه‌ای که پیش از رسیدن به ایران منتشر کرده گفته که قرار است نگرانی‌های عمیقش را بابت پرونده نازنین زاغری به گوش ایران برساند و با ایران درباره مسائل بشردوستانه برای آزادی زاغری صحبت کند.»

بر اساس این گزارش، نازنین زاغری شهروند دو تابعیتی ایرانی – بریتانیایی سال گذشته در فرودگاه در حالی که قصد بازگشت به بریتانیا را داشت، بازداشت شد. مقامات ایران او را به اتهام جاسوسی متهم کرده‌اند. این اتهامی است که از سوی زاغری رد شده است. او به پنج سال زندان محکوم شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: «پرونده زاغری به ویژه بعد از (اشتباه لفظی) جانسون که ماه پیش اعلام کرد زاغری برای آموزش روزنامه‌نگاری به ایران رفته بود، پیچیده‌تر شد.»

بر اساس این گزارش، سفر سه روزه جانسون به منطقه، با توقف یک روزه در عمان آغاز شد و قرار است وی روز آینده به امارات سفر کند. این اولین سفر یک وزیر خارجه بریتانیا به ایران از زمان توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است. این سفر همزمان با اعتراضات مردمی جهان اسلام به تصمیم ترامپ برای تغییر سفارت آمریکا و تعیین بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، انجام شده است.

جانسون پیش از این سفر گفته بود: «روابط با ایران از سال ۲۰۱۱ در حال بهبود است. با این حال مسائل زیادی وجود دارد که ما در آن توافق نظر نداریم.»

سفارت بریتانیا در ایران در سال ۲۰۱۵ بعد از یک دوره قطع روابط، مجددا بازگشایی شد و سال گذشته روابط به طور کامل به حال اول بازگشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز