خبرگزاری کار ایران

آمانو:

آژانس تا امروز به همه اماکن مورد نظرش در ایران دسترسی داشته است

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۲۹۵

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ایران به اجرای تعهدات خود در برجام ادامه می‌دهد و آژانس به همه مکان‌های مورد نیازش در ایران دسترسی داشته است.

به گزارش ایلنا، یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در سخنانی در نشست شورای حکام در مورد برنامه هسته‌ای ایران گفت: در مورد ایران باید بگویم که در ۲۹ اکتبر من در سفر به ایران با حسن روحانی و دیگر مقامات ایران گفت‌وگو کردم.

دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه داد: در آن‌جا من به اجرای کامل تعهدات ایران بر اساس برجام تاکید کردم. من همچنین از ایران درخواست کردم تا پروتکل الحاقی را که اکنون تحت شرایطی مشروط در حال اجراست را تصویب کند.

وی افزود: بر اساس گزارش من در مورد نظارت و راستی آزمایی برجام از طریق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، آژانس به راستی آزمایی و نظارت بر تعهدات برجامی ایران ادامه می‌دهد.

آمانو با بیان اینکه تعهدات هسته‌ای ایران در برجام از سوی این کشور در حال اجرا است، گفت: آژانس به نظارت بر عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده از سوی ایران تحت پادمان‌های خود ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد: ارزیابی‌ها در مورد عدم وجود مواد و اقدامات هسته‌ای در ایران توسط آژانس ادمه می‌یابد. تا امروز آژانس به همه مکان‌های مورد نظرش در ایران دسترسی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز