خبرگزاری کار ایران

روحانی در کنفرانس خبری نشست سه جانبه:

موافقت ۳ کشور با تشکیل کنگره سوری - سوری در سوچی/ امیدواریم در قدم‌های بعدی شاهد انتخاباتی آزاد در سوریه باشیم

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۰۳۰

رئیس‌جمهور تاکید کرد: امیدواریم با قدم‌های بعدی شاهد امنیت و انتخاباتی آزاد و قانون اساسی جدید و ثبات در سوریه باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام روحانی در کنفرانس خبری نشست سه جانبه روسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه در سوچی گفت: از رئیس‌جمهور پوتین به خاطر میزبانی سه کشور برای صلح و ثبات در سوریه و شرایط امن در سوریه برای بازگشت آورگان تشکر می‌کنم. این اجلاس زمانی برگزار می‌شود که از یک طرف نشان داده شده همکاری‌های سه کشور می‌تواند برای کاهش تنش در سوریه تاثیرگذار باشد و از طرفی زمینه صلح و ثبات در سوریه را آماده کند.

وی افزود: این گفت‌وگو زمانی صورت گرفت که پایگاه‌های اصلی داعش در سوریه و عراق از بین رفته و موقعیت بزرگی علیه تروریسم در منطقه به دست آمده است. همه جهانیان باید این نکته را حائز اهمیت قرار دهند که تروریستم نمی‌تواند ابراز مناسبی باشد و ابزار و خطری برای همه باشد. همانطور که دیدیم کسانی که به داعش کمک کردند، برای امنیت این کشورها خطر آفرید و تعدادی از شهروندان را کشتند.

رئیس‌جمهور اجلاس سه‌جانبه را اجلاسی باز خواند که در آن سه کشور نظرات خود را بیان کردند و گفت: هدف اصلی، تشکیل یک کنگره سوری - سوری است تا از همه اقوام و مذاب فعال در سوریه چه موافق و چه معارض دولت در سوچی در آینده نزدیک اجتماع کنند و درباره آینده سوریه بحث و گفت‌وگو کنند و از آن کنگره زمینه تدوین قانون اساسی جدید فراهم شود.

وی ادامه داد: این نشست می‌تواند پیام صلح و ثبات برای جهان و منطقه باشد. سه کشور همه جهان را برای کمک به ثبات در خارومیانه به ویژه در سوریه دعوت می‌کنند به ویژه بازگشت آوارگان و بازسازی در سوریه را مورد تاکید قرار می‌دهند تا همه مردم زندگی خوبی داشته باشند.

روحانی گفت: سه کشور نظرات خود را در این نشست بیان و موافقت خود را با برگزاری این کنگره اعلام کردند. وزرای خارجه سه کشور و روسای ستاد نیروهای مسلح و سازمان‌های اطلاعاتی سه کشور کمک می‌کنند تا زمینه برگزاری این کنگره ملی را تسهیل کنند.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: خوشحالم شاهدیم قدم جدیدی برای صلح در سوریه برداشته شده و امیدواریم با قدم‌های بعدی شاهد امنیت و انتخاباتی آزاد و قانون اساسی جدید و ثبات در سوریه باشیم. امیدوارم مسیر سه کشور برای صلح و ثبات منطقه ادامه یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز