خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای به رئیس‌جمهور؛

۱۵۷ نماینده مجلس خواستار پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی شدند

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۷۱۵

۱۵۷ نماینده مجلس در نامه‌ای خواستار پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی شدند.

به گزارش ایلنا، متن نامه نمایندگان به رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

 سلام‌ علیکم

تادیه دیون دولت به صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی با توجه به حجم بالای این مطالبات و اینکه این منابع حق‌الناس بوده و متعلق به آسیب پذیرترین نشر جامعه یعنی کارگران عزیز می‌باشد از اهمیت فراوانی برخوردار است. به علاوه عدم پرداخت این مطالبات منجر به بر هم خوردن تعادل بین منابع و مصارف سازمان بعنوان یک صندوق بیمه‌ای شده و منجر به کاهش ارائه خدمات به جامعه هدف که عموما کمترین میزان دریافتی را دارند و از سویی با توجه به شرایط فرهنگی جامعه و افزایش سن و بیماری‌های ایام کهولت بیشتری هزینه را متحمل می‌گردند و از لحاظ کمی نیز قابل توجه می‌باشد می‌تواند تبعات و آثار اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نامناسبی به دنبال داشته باشد.

انباشت این گونه دیون امروز بسیاری از صندوق‌های بازنشستگی را از مدار تعادل خارج و بالقوه یا بالفعل به صندوق‌های ورشکسته تبدیل کرده است که این موضوع درمورد صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی با توجه به جامعه بیش از ۴۰ میلیونی تحت پوشش اهمیت بسزایی دارد.

برهمین اساس قانونگذار با عنایت به شرایط اقتصادی دولت و از سوی ضرورت پرداخت بدهی صندوق مذکور در بند الف و تبصره ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه دولت را مکلف نموده در طول اجرای برنامه در قالب بودجه سنواتی نسبت به تادیه بدهی‌های حسابرسی شده خود به سازمان تامین اجتماعی به نحوی که سالانه ده درصد (۱۰ درصد) بدهی خود را به صندوق تامین اجتماعی تسویه نماید.

علی‌المراتب از آنجا که تدوین لایحه بودجه سال ۹۷ در دستور کار دولت محترم می‌باشد دستور فرمایید نسبت به پیش‌بینی منابع و پرداخت بدهی صندوق تامین اجتماعی برابر تبصره ماده ۱۲ قانون فوق‌الذکر اقدامات لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز