خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع سابق آمریکا:

خلف وعده و خروج از توافق هسته‌ای اعتبار آمریکا را از بین می‌برد

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۴۸۲

«لئون پانه‌تا» با بیان اینکه در سیاست خارجی زمانی که شما به یک نفر می‌گویید که قرار است کاری را انجام دهید روی قول‌های ‌شما حساب می‌کنند، گفت: حال اگر شما در پایبندی به وعده‌هایتان شکست بخورید این پیام مخابره می‌شود که نباید به آمریکا اعتماد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری هیل متعلق به کنگره آمریکا، لئون پانه‌تا وزیر دفاع اوباما روز گذشته از نگرانی خود برای اعتماد سایر کشورها به آمریکا در پی عدم تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای توسط دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا گفت.

وی در موسسه هادسون در واشنگتن اعلام کرد: در سیاست خارجی زمانی که شما به یک نفر می‌گویید قرار است کاری را انجام دهید، روی قول‌های شما حساب می‌کنند. اگر شما در پایبندی به وعده‌هایتان شکست بخورید، پیام روشنی به دیگران مخابره می‌شود. پیام این است که نباید به آمریکا به عنوان یکی از شرکا اعتماد کرد.

پانه‌تا با اشاره به اینکه کار اوباما خط قرمزی برای سلاح‌های شیمیایی ترسیم کرد، مدعی شد: زمانی که حملات شیمیایی در سوریه اتفاق افتاد، شکست در مقابله با این اقدام در واقع این پیام را داشت که ما نمی‌توانیم بر سر وعده‌هایمان درباره خط قرمزی که ترسیم کردیم، بمانیم. من فکر می‌کنم همین مساله تاثیر مهمی بر اعتبار آمریکا در جهان گذاشت.

وی مدعی شد حال همین اتفاق برای توافق هسته‌ای نیز در حال تکرار است و ما از ایستادن بر سر مواضع و قول‌هایمان بازمانده ایم. 

وزیر دفاع اوباما مدعی شده با وجود اینکه باور دارد نواقصی در توافق هسته‌ای وجود دارد اما ایران به طور فنی به آن پایبند بوده و به سمت سلاح هسته‌ای نرفته است.  من فکر می‌کنم در نتیجه ما باید به اجرای توافق ادامه دهیم. 

وی همچنین نسبت به اینکه مساله بر عهده کنگره آمریکا گذاشته شده ابراز نگرانی کرد و گفت: کنگره زمان سختی دارد تا بتواند راهی برای خلاص شدن پیدا کند. راهی که برای دولت و برای رییس‌جمهور بهتر باشد. 

وزیر دفاع اوباما با ابراز امیدواری از اینکه کنگره راهی برای افزایش تلاش‌ها برای اجرای توافق پیدا کند، گفت: باید در نهایت روشن شود که ما قصد ادامه اجرای توافق هسته‌ای را داریم. اجرای این توافق به آمریکا فرصت می‌دهد که با متحدانش برای تحریم‌های اقتصادی و دیپلماتیک بیشتر همکاری کند و در نهایت ایران را مجبور کند که پای میز حاضر شده و درباره سایر مشکلات مذاکره کند.

پانه تا ادامه داد: این کار راحتی نخواهد بود اما بدترین کاری که شما می‌توانید انجام دهید شکستن قولتان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز