خبرگزاری کار ایران

نیویورک تایمز:

ایران و آمریکا بر سر تحولات کرکوک اتفاق‌نظر دارند

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۶۱۶

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نوشت: اهداف واشنگتن در زمینه مساله کرکوک در راستای اهداف ایران در منطقه قرار دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک تایمز، نیروهای نظامی عراق در شرایطی در روزهای گذشته با نیروهای کرد بر سر بازپس‌گیری شهر مورد مناقشه کرکوک درگیر بودند که مبارزه آن‌ها به عنوان متحد آمریکا با سلاح‌های ارسال شده از سوی این کشور (آمریکا) قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسید.

آمریکا در حمایت از متحدان اصلی خود در مبارزره علیه داعش و کردها، شاهد یک چرخش بود و این در حالی است که اهداف واشنگتن در این زمینه در راستای اهداف ایران در منطقه قرار دارد.

مقام‌های آمریکایی از جمله «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور، پیش از این تاکید کرده بودند که آمریکا در این مناقشه جانب هیچ یک از طرفین را نخواهد گرفت، اما برخی از تحلیل‌گران بر این باور هستند که آمریکا نقشه عراق برای ورود به مناطق تحت کنترل کردها را تایید کرده است و در مقابل، ایران هم به عملی شدن این سیاست و خروج نیروهای نظامی کرد از کرکوک با هدف ورود نیروهای دولت عراق به این شهر کمک کرده است.

«دیوید فیلیپس» مشاور ارشد سابق وزارت خارجه آمریکا در امور عراق که ۳۰ سال در این زمینه فعالیت کرده است، در این باره مدعی است که العبادی نخست وزیر عراق، بدون اطلاع آمریکا دستور ورود نیروهای عراقی به کرکوک را صادر نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز