خبرگزاری کار ایران

محسن رضایی:

عاقبت خوبی برای آقای ترامپ نمی‌بینیم/ ارجاع برجام به کنگره عقب‌نشینی محسوب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۹۸۳

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فرستادن بررسی توافق به کنگره امریکا هم نوعی عقب‌نشینی محسوب می شود، زیرا کنگره نمی‌تواند از برجام بیرون بیاید. احتمالا در کنگره تحریم‌های جدیدی وضع می کنند، ولی خروج از برجام برایشان بسیارمشکل است.

به گزارش ایلنا، محسن رضایی صبح امروز (٢٣ مهرماه) سفیر آلمان در ایران را به حضور پذیرفت و دو طرف پیرامون مسائل مهم منطقه و روابط اتحادیه اروپا و آلمان با جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو کردند.

محسن رضایی در این دیدار با اشاره به اظهارات ابلهانه، خصمانه و ضد ایرانی دونالد ترامپ گفت: مواضع ترامپ تبدیل به یک مشکل جهانی شده است که قطعا برای اروپا نیز دردسر ایجاد میکند. او اینک در یک طرف منازعات منطقه قرار گرفته و درگیری را از سطح دولتها به مسائل اختلافی میان ملتها کشانده است. هیچ یک از روسای جمهور آمریکا تا کنون از واژه مجعول خلیج عربی استفاده نکرده بودند. خلیج فارس یک ارزش ملی است و چه موافقان و چه مخالفان به خلیج فارس علاقه دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما عاقبت خوبی برای آقای ترامپ نمی‌بینیم، این که به یک توافق بین المللی پشت پا بزند، رفتاری زشت است و نوعی اهانت و تمسخر سایر کشورها به ویژه 5 کشور دیگر طرف مذاکره ایران به حساب می آید. آقای ترامپ با این اظهارات، سرنوشت خوبی نخواهد داشت.

محسن رضایی گفت: ما خویشتندارانه و با تدبیر رفتار می کنیم، ولی اگر کسی خیال خامی در باره ایران درسر داشته باشد، درمقابل او خواهیم ایستاد. آقای ترامپ علاوه بر این که بلوف‌های بسیاری زده است، اما احتمالا مشاورانش درباره اقتدار نیروهای مسلح ما به او اطلاعاتی داده‌اند که موجب شده، بخشی از رفتار ترامپ در مقایسه با اتهامات سابق وی حالت عقب نشینی داشته باشد. همچنین فرستادن بررسی توافق به کنگره هم نوعی عقب نشینی محسوب می شود، زیرا کنگره نمی‌تواند از برجام بیرون بیاید. احتمالا در کنگره تحریم‌های جدیدی وضع می کنند، ولی خروج از برجام برایشان بسیارمشکل است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در خصوص روابط ایران و آلمان گفت: موضوع آلمان و روابطش با ایران حاکی از ارتباطی تاریخی و ویژه است. مردم ما تصور خوبی از آلمان دارند که با منفعت دو سویه همراه بوده است و از آلمان انتظار داریم همکاری‌های اقتصادی خود را در امور بانکی و صنعتی با ایران گسترش دهد.

سفیر آلمان نیز با قدردانی از دیدگاههای دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دیگرانی هستند که نزد دولتمردان آمریکا، تبلیغات ضد ایرانی و ذهنیت سازی می کنند. آنها نزد ترامپ هم این کار را کردند ؛ به نحوی که گفته می شود آقای ترامپ خریداری شده است.

میکائیل کلور برشتولد، سفیر آلمان در ایران افزود: بعید میدانم ترامپ فرق بین شیعیان و تکفیری ها را بداند و ما این آمادگی را داریم که برای درک بهتراز تلاش نیروهای ایرانی در مبارزه با تروریسم، گفتگوهایی را در اروپا سامان دهیم.

سفیر آلمان در کشورمان افزود: در حوزه اقتصاد از طرف آلمان تضمین می دهم که در بسیاری از بخش ها روابط اقتصادی بهبود یابد و معاهده وین پا برجا بماند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز