خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله خلجی در مراسم عزاداری امام حسین(ع):

اباعبدالله(ع) و یارانش حتی در مقابل دشمن اخلاق را زیرپا نگذاشتند/ اندیشه حسینی کارآمدترین اندیشه سیاسی

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۳۳۷

یک مفسر قرآن کریم، با بیان اینکه اباعبدالله(ع) و یارانش حتی در مقابل دشمن اخلاق را زیرپا نگذاشتند، گفت: سراسر حادثه کربلا، جلوه ارزش های والای انسانی و اخلاقی از سوی اردوگاه امام حسین(ع) بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت‌الله محمدعلی خلجی، پیش از ظهر امروز در مراسم روز تاسوعا که با حضور اقشار مختلف مردم در محل دفتر آیت‌الله العظمی صانعی در قم برگزار شد، اظهار داشت: امام حسین(ع) و یارانش لحظه‌ای از ارزش‌های اخلاقی جدا نشدند و لذا پیروز شدند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه پیروزی ارزش‌ها و خوبی‌ها، بر بدی‌ها از سنت‌های قطعی الهی است، گفت: اباعبدالله الحسین(ع) از ابتدا با دشمنان و همینطور با دوستان با صداقت و صراحت برخورد می‌کرد و در همین راستا بود که به همراهان خود گفت، هر کس با من باشد، کشته خواهد شد و پایان کار ما شهادت است و البته به دیگران هم گفت هرکس بر علیه ما باشد، سعادتمند نمی شود.

اندیشه حسینی کارآمدترین اندیشه سیاسی

آیت‌الله خلجی، با بیان اینکه ماکیاول هم که در اندیشه خود فقط رسیدن به اهداف سیاسی را مدنظر قرار می‌دهد، و در این راستا هر کاری حتی دروغ و ظلم را مشروع می‌شمارد، اگر آموزه های قیام حسینی را مورد توجه قرار می‌داد، متوجه می‌شد که این بکارگیری این آموزه ها و عمل بر اساس صداقت در عرصه‌های سیاسی، پیروزی ماندگار و جاویدان را رقم می‌زند، تأکید کرد: اندیشه حسینی کارآمدترین اندیشه سیاسی است و در همین راستا باید گفت که اصولا از نظر اسلام، رسیدن به هدف، حتی اگر هدف مقدسی باشد، با دروغ، ظلم و تضییع حقوق دیگران، مشروعیت ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز