خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی مطرح کرد:

ساماندهی آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های دولت/ پیگیرى اجراى برنامه‌هاى دولت از استانداران

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۸۹۲

وزیر کشور گفت: استانداران باید سیاست اعتدال را در اجرای برنامه‌های خود پیش بگیرند و از هر گرایش سیاسی با مشی اعتدال استفاده کنند.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در مراسم تکریم و معارفه استاندار قدیم و جدید آذربایجان‌شرقی در سخنانی با ابلاغ سلام رئیس جمهوری به مردم این استان اظهار داشت: من چهار سال قبل در همین ایام جبارزاده را به عنوان استاندار معرفی کردم و وی نیز در طول این سال‌ها با همکاری و همدلی سایر مدیران و همراهی مردم و هدایت‌های نماینده ولی‌فقیه تلاش کردند و امروز نیز یادآور چهار سال خدمت و قدردانی از ایشان هستیم.

وی با بیان اینکه در طول این چهار سال گام‌های بزرگی برای استان آذربایجان‌شرقی برداشته شد، گفت: براساس ارزیابی که از عملکرد مدیران و استاندار این استاندار در طول این چهار سال داشتیم به این نتیجه رسیدیم که این استان در انجام مأموریت‌های دولت موفق بوده است. همچنین جبارزاده در اجرای برنامه‌های دولت و رعایت اصل اعتدال موفق بودند و البته از این پس نیز ایشان در جایگاه موثر معاونت سیاسی وزارت کشور ادامه فعالیت خواهند داد.

وی تأکید کرد:  خدابخش استاندار جدید این استان نیز در انجام وظایف محوله موفق بودند همچنین در رعایت اصل اعتدال و اجرای برنامه های دولت و ایجاد هماهنگی ها اقدامات موثر و خوبی داشتند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه اولویت ما در انتخاب استانداران این بوده که از استانداران فعلی بهره‌مند شویم اظهار داشت: با هماهنگی‌هایی که صورت گرفت خدابخش که پیش از این استاندار اردبیل بودند توفیق خدمت به مردم آذربایجان‌شرقی را پیدا کردند که ان‌شاءالله از حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه و سایر مدیران در این استان برخوردار خواهند بود.

وزیر کشور بیان کرد: رئیس‌جمهور برنامه و سیاست‌های دولت را که باید اجرایی شوند کنار احکام وزرا طی پیوستی ابلاغ کرده اند که بر اساس تاکیدات ایشان برنامه‌های دولت و انتظارات مان را درقالب پیوستی در کنار احکام استانداران به آنها ابلاغ کرده ایم و از آنها اجرای برنامه های دولت را پیگیری می کنیم.

وی با بیان اینکه اولویت اول دولت اقتصاد مقاومتی است، گفت: رهبر معظم انقلاب و همچنین رئیس جمهوری بر اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تأکید جدی دارند و همه استانداران نیز باید این جدیت را در اجرای این برنامه‌ها داشته باشند تا ان‌شاءالله در این دوره به جایگاه روشن و موثر و مفیدی برسیم.

 وی با بیان اینکه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی یکی دیگر از اولویت‌های دولت است، گفت: در مسئله آسیب‌های اجتماعی نیز رهبر معظم انقلاب تأکید و توجهات ویژه‌ای دارند؛ همچنین رئیس‌جمهوری نیز به تبع آن تأکیدات ویژه‌ای برای حل آسیب‌های اجتماعی داشتند که استانداران باید اهتمام ویژه‌ای در استان‌ها برای حل این مسائل داشته باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه آذربایجان شرقی در مسئله امنیت در شرایط خوبی قرار دارد گفت: با اقداماتی که در مسئله تأمین امنیت انجام می دهیم مردم باید احساس آرامش منطقی، معقول و مستمر داشته باشند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: تقویت احزاب و گروه های سیاسی و حمایت از آزادی های فردی و اجتماعی، حمایت از (NGO)ها و برگزاری انتخابات باشکوه از مولفه های مهم در عرصه سیاست داخلی بشمار می رود که استانداران باید به آن توجه کنند.

وزیر کشور گفت: استانداران باید در ایجاد هماهنگی و تقویت تعامل در استان تلاش کرده و در استفاده از نخبگان و ظرفیت های بومی در تحقق اقتصاد مقاومتی، اهداف فرهنگی، اجتماعی و ... تلاش کنند.

وی تأکید کرد: استانداران باید بتوانند سیاست‌ها و برنامه‌های دولت را در استان پیش ببرند زیرا سیاست‌ها و برنامه‌های دولت همان سیاست‌ها و برنامه‌های مردم است که به این دولت رأی داده‌اند البته این جمله بدان معنا نیست که این برنامه‌ها مختص تعداد معدودی است بلکه اجرای این سیاست‌ها و برنامه‌های دولت مختص همه ۸۰ میلیون مردم ایران است و استانداران استاندار همه مردم هستند و باید از ظرفیت همه مردم استفاده کنند.

وزیر کشور ادامه داد: استانداران باید سیاست اعتدال را در اجرای برنامه‌های خود پیشه بگیرند و از هر گرایش سیاسی با مشی اعتدال استفاده کنند. برای ما فرقی نمی‌کند از کدام جریان و گرایش سیاسی باشند بلکه مهم است که مشی اعتدال را سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز