خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون وکلا:

ارزش نجات مظلوم از ظلم، کمتر از جبهه و جنگ نیست

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۳۹۰

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز تاکید کرد: وکلا دائما در حال دفاع هستند و همیشه در جبهه هستند. ان‌شاالله جبهه‌ای که انتخاب می‌کنند جبهه حق باشد و به دید اینکه از حق دفاع می‌کنند، به محکمه بروند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، امیر حسین‌آبادی عصر امروز در همایش «دفاع از حق از جبهه تا محکمه» ضمن خوش‌آمدگویی به حضار گفت: تقارن هفته دفاع مقدس با ایام محرم موجب شده تا بخواهیم تاریخ دفاع‌ها و فداکاری‌هایی که در راه آزادگی شده را بررسی کنیم. در راس این دفاع‌ها و فداکاری‌ها قیام امام حسین(ع) و واقعه کربلا است که از عقیده و آزادی و اسلام دفاع کردند.

وی با اشاره به سخن امام حسین (ع) مبنی بر اینکه اگر دین ندارید آزاده باشید، اظهار داشت: ایشان به همه این درس را دادند که مرگ با عزت شرافت دارد به زندگی با ذلت. این تقارن با سالگرد دفاع هشت ساله بسیار نکو است که رزمندگان ما به پیروی از امام حسین(ع) جنگیدند.

رئیس کانون وکلا مرکز با بیان اینکه دفاع حق طبیعی است، تصریح کرد: انسان به صرف انسان بودن حق دفاع دارد. درست به مانند حق حیات. حق دفاع امر غریزی است. در طبیعت حیوانات نیز هست که از حق و حریم خود دفاع می‌کنند. ما باید سپاسگزار رزمندگان باشیم زیرا مدیون آنها هستیم؛ به ویژه ارج می‌نهیم وکلایی که از کشور دفاع کردند یا بعد از ایثارگری به کسوت وکالت درآمدند.

حسین‌آبادی با بیان اینکه دفاع از حقوق ملت نیز دفاع مقدسی است، خاطرنشان کرد: یکی از معدود شغل‌های مقدس کسوت وکالت است. ما مدیون ایثارگران هستیم. همکاران ما بعد از فراغت از جبهه نیز در حال دفاع هستند. نجات مظلوم از ظلم ارزشش کمتر از جبهه و جنگ نیست.

وی افزود: وکلا دائما در حال این نوع دفاع هستند و همیشه در جبهه هستند. ان‌شالله جبهه‌ای که انتخاب می‌کنند جبهه حق باشد و به دید اینکه از حق دفاع می‌کنند، به محکمه بروند.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه ثواب گره‌گشایی از کار مردم از حج رفتن و روزه‌داری بیشتر است، ابراز داشت: وکلا کسانی هستند که درهایی بسته را به روی ناامید باز می‌کنند. ان‌شاالله توفیق باشد مظلومی را از زیر باز ظلم نجات دهیم. خداوند به قضات توفیق دهد که در مسیر حق قدم بردارند تا دو بال فرشته عدالت با هم باشند تا عدالت برقرار شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز