خبرگزاری کار ایران

در اخطاری مطرح شد؛

حاجی‌دلیگانی: ترامپ بداند نباید با دم شیر بازی کند / پزشکیان: از هر تصمیمی که هیات نظارت بر اجرای برجام بگیرد، اطاعت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۶۲۵

نماینده اصولگرای شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس در واکنش به قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره نحوه اجرای برجام گفت: همه مسئولان و گروه‌ها ایستاده‌اند و ترامپ بداند نباید با دم شیر بازی کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از اتمام قرائت گزارش ۶ ماهه دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخصوص نحوه اجرای برجام در تذکر و اخطاری با استناد به ماده ۲۴ و اصل ۱۱۰ قانون اساسی اعلام کرد: رهبری در ۲۹ مهرماه ۹۴ نسبت به ابلاغ ۹ بند الزام‌آوار مشروط به نحوه اجرای برجام اقدام کردند که باید گزارش کمیسیون درباره روند اجرای برجام نیز ناظر به این بندها و چگونگی اقدامات متناسب درمقابل تحریم‌های آمریکا بود که کمتر به آن اشاره شد.

او گفت: بر اساس بند دوم ابلاغی مقام معظم رهبری در صورت وضع هرگونه تحریم، در هر سطح و به هر بهانه‌ای، حتی بهانه‌های تکراری و خودساخته تروریسم و حقوق بشر از طرف هر کدام از طرفین، برجام نقض شده و دولت موظف است، بر اساس بند ۳ مصوبه مجلس در قانون اقدام متقابل و متناسب برجام را متوقف کرده و اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باوجود این‌که آمریکایی‌ها با رویکردی ظالمانه ما را تحریم کردند شاهد اقدامی نبودیم و آن هم در حالی که قصد آمریکایی‌ها، اذیت و آزار مردم ما است. همه مسئولان و گروه‌ها ایستاده‌اند و ترامپ بداند نباید با دم شیر بازی کنند.

حاجی دلیگانی یادآور شد: باید گزارش کمیسیون امنیت ملی ناظر به اقدامات عملی و متناسب با اقدامات طرف مقابل باشد و چون برجام نقض شده است و اقدام متناسب یک لازمه محسوب می‌شود.

مسعود پزشکیان که برای ساعتی ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، در واکنش به این تذکر گفت: کمیسیون امنیت ملی گزارش خود را ارائه کرده و مقام معظم رهبری نیز تیمی برای نظارت در اجرای برجام تشکیل داده و هر تصمیمی بگیرند ما اطاعت می‌کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز