خبرگزاری کار ایران

رییس ارتباطات دولت قطر در گفت‌وگو با لس آنجلس تایمز:

قطر هیچ گروه و فردی را تامین مالی نمی‌کند/ نباید هیچ کشوری را مجبور به اتخاذ یک موضع خاص کرد

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۱۸۳

«شیخ سیف بن احمد آل ثانی» در واکنش به شایعات پرداخت میلیاردها دلار به ایران و گروه‌های مرتبط با القاعده برای کمک به آزادی گروگان‌های قطری در عراق گفت: ما سعی کردیم گروگان‌ها را آزاد کنیم و این کار را از طریق ایران انجام دادیم. ما از هر کشوری که بتواند برای نفوذ در این گروه‌ها و آزادی گروگان‌ها به ما کمک کند کمک خواستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه «لس آنجلس تایمز» کشور کوچک غنی از نفت قطر به اتهام حمایت از تروریسم و رابطه بیش از حد با ایران تحت محاصره همسایگان عرب قرار گرفته است.

این روزنامه در گزارش خود نوشت: قطر هفته گذشته همه راه‌های بهبود روابط با همسایگانش را با بازگشایی سفارتش در ایران بست. سفارت قطر بعد از قطع روابط دیپلماتیک ایران با عربستان سعودی برای همدردی با عربستان بسته شده بود. مقامات قطر گرفته‌اند کشورشان هیچ کار اشتباهی نکرده و اظهارات امیر قطر درباره ایران و حماس در شبکه‌های قطری به واسطه هک شدن سیستم‌های آنها بوده است نه چیز دیگر. با این حال دیگر امیرنشین‌ها این اظهارات را باور ندارند و قطر نیز آنها را برای رد ادعاهایش شماتت می‌کند.

این روزنامه با رییس بخش ارتباطات دولت قطر گفت‌وگو کرده و او بارها تاکید داشته که قطر تروریست‌ها یا هیچ گروه و فردی را تامین مالی نمی‌کند. نه از دور و نه از نزدیک.

«شیخ سیف بن احمد آل ثانی» رییس دفتر ارتباطات دولت در گفت‌وگو با لس آنجلس تایمز در پاسخ به این سوال که کشورهای عربی از آغاز این مبارزه با قطر چه می‌خواهند و چرا ؟ گفت: دلیل اصلی اختلاف نظر است. ما از هیچ حزب و گروه و فردی حمایت نمی‌کنیم و در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نداریم. زمانی که ما در تونس یا سوریه یا لیبی درگیر شدیم به سراغ یک فرد یا گروه خاص نرفتیم بلکه ما معمولا توجه‌مان را به عموم مردم متمرکز کرده و سعی می‌کنیم طرف بهترین را بگیریم. آنها ما را به حمایت از اخوان متهم می‌کنند. برای مثال در تونس بعد از بهار عربی دولتی بر سر کار آمد که از اخوان المسلمین بود. ما با آنها در قالب دولت مستقر کار کردیم. ما به آنها به عنوان یک حزب نگاه نکردیم بلکه به عنوان دولت از آنها حمایت کردیم. بعد از آن حزب مخالف پیروز شد و ما با آنها آغاز به کار کردیم. ما سال گذشته در حمایت از تونس کنفرانس داشتیم و از کسب و کارهای کوچک و بزرگ آنها حمایت کرده‌ایم.

وی در پاسخ به سوالی درباره برخی شایعات درباره پرداخت میلیاردها دلار به ایران و گروه‌های مرتبط با القاعده برای کمک به آزادی گروگان‌های قطری در عراق گفت: این پول به هیچ گروه تروریستی داده نشده است. ما سعی کردیم گروگان‌ها را آزاد کنیم و این کار را از طریق ایران انجام دادیم. ما از هر کشوری که بتواند برای نفوذ در این گروه‌ها و آزادی گروگان‌ها به ما کمک کند کمک خواستیم. همه چیز به صورت شفاف و با همکاری دولت عراق و جامعه اطلاعاتی و امنیتی عراق صورت گرفت.

وی درخصوص اینکه چه کاری برای حل بحران قطر انجام گرفته است، گفت: این باید در مرحله اول با لغو محاصره آغاز شود. نباید یک کشور را مجبور به اتخاذ یک موضع خاص کرد. در مرحله دوم ما باید بنشینیم و درباره هر چیزی که بر استقلال و حاکمیت سرزمینی ما تاثیرگذار است، بحث و گفت‌وگو کنیم. ما تا زمانی که سطحی از زمین بازی را نداشته باشیم پای میز مذاکره حاضر نخواهیم شد اما خواستار مذاکره‌ایم. در نهایت اینکه بیشتر این چیزها به اختلاف سلیقه برمی‌گردد و ما می‌توانیم درباره آنها صحبت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز