خبرگزاری کار ایران

فراکسیون ولایی به وزرای پیشنهادی اصلاح‌طلب رای نخواهد داد/ فراکسیون امید و مستقلین از آذری جهرمی حمایت نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۹۶۸

دقایقی پیش نظر سه فراکسیون امید، مستقلین و ولایی درباره وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم مشخص شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا در حالی که دقایقی پیش مشخص شد فراکسیون مستقلین ولایی از سه وزیر پیشنهادی مخابرات، جهاد کشاورزی و نیرو حمایت نخواهد کرد پیگیری‌های خبرنگار ایلنا از احتمال عدم حمایت اصولگرایان حاضردر فراکسیون نمایندگان ولایی از برخی دیگر از وزرا حکایت دارد.

بر این اساس به نظر می‌رسد در فهرست تهیه شده توسط فراکسیون نمایندگان ولایی نیز وزرای جهادی کشاورزی و نیرو موفق به جلب نظر نمایندگان نشده‌اند.این در حالی است که علاوه بر حجتی و بی‌طرف، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی حد نصاب لازم را به دست نیاوردند.

بر این اساس فراکسیون نمایندگان ولایی از محمود حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، حبیب الله بیطرف گزینه معرفی شده برای وزارت نیرو، علی ربیعی وزیر معرفی شده برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی حمایت نمی‌کنند. همچنین طبق شنیده‌ها به احتمال زیاد اصولگرایان از سیدمحمد بطحایی از وزیر آموزش و پرورش نیز حمایت نکنند.

همچنین شنیده‌ها از عدم حمایت فراکسیون امید از محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت فراکسیون امید و مستقلین در مورد وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات هم نظر بوده و قصد ندارند از آذری جهرمی حمایت کنند.

همچنین اصلاح‌طلبان هنوز به نتیجه مشخصی درباره حمایت از وزیر آموزش و پرورش نشده‌اند. از این رو می‌توان نتیجه گرفت که نقطه اشتراک میان فراکسیون امید و فراکسیون ولایی نیز عدم حمایت کامل از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باشد.

همچنین نقطه اشتراک دیدگاه فراکسیون نمایندگان ولایی و مستقلین ولایی نیز عدم حمایت از حجتی و بی‌طرف وزرای پیشنهادی جهاد کشاورزی و نیرو است.

در مجموعه به نظر می‌رسد احتمال عدم رای آوری حجتی، آذری جهرمی و بیطرف بیش از سایرین باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز