خبرگزاری کار ایران

ظریفیان در گفت‌وگو با ایلنا:

رییس‌جمهور «اتاق رصد» برای نظارت بر تحقق وعده‌های کابینه تشکیل دهد

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۳۰۱

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: رییس‌جمهور باید اتاق رصد داشته باشد و کابینه دقت کند که وعده‌های هر وزارت‌خانه تحقق یابد

غلامرضا ظریفیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به وضعیت کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: ما یک کابینه مطلوب داریم یک کابینه مقدور. کابینه فعلی کابینه مقدور است. البته در مورد افراد می‌شود جدا جدا بحث کرد؛ چرا که بعضی از افراد آقای ظریف و زنگنه واقعا مطلوب هستند. برخی هم تازه آمده‌اند و باید در عمل آنها را سنجید.

او افزود : به هر حال کشور با مشکلاتی مواجه است و این میانگین کابینه در مجموع قابل قبول است. به نظرم  در حال حاضر افراد مهم نیستند. ما یک بازه چهارساله داریم و یک وعده‌های رییس‌جمهور به مردم و یک برنامه‌هایی که وزرا به نمایندگان داده‌اند و به اعتبار این برنامه‌ها، وزرا انتخاب می‌شوند.

ظریفیان تاکید کرد: تجربه نشان می‌دهد به ویژه در دور دوم ریاست جمهوری اگر ما یک اتاق رصد برنامه‌های رییس‌جمهور نداشته باشیم روسای جمهور، اسیر اکنون‌زدگی می‌شوند و وعده‌هایشان را فراموش می‌کنند و نهایتا این فرصت از بین می‌رود.

او گفت: رییس‌جمهور در مراسم تحلیف از وزرا تعریف کرد اما در نهایت برای هر یک ماموریتی را در نظر گرفت. رییس‌جمهور باید اتاق رصد داشته باشد و کابینه دقت کند که وعده‌های هر وزارت خانه تحقق یابد وگرنه در دوم دچار  مسائل اجرایی جاری می‌شویم و  سال ۱۴۰۰  دچار مشکل خواهیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز