خبرگزاری کار ایران

آیت الله طباطبایی‌‎نژاد در مراسم بزرگداشت شهید محسن حججی:

شهادت محسن حججی بی‌دینی داعشی‌ها و مزدوری دشمنان اسلام را نشان می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۸۲۹

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان با اشاره به نحوه شهادت محسن حججی گفت: خون این عزیز، بی‌دینی داعشی‌ها و اینکه اینها صرفا مزدور دشمنان اسلام هستند را خوب نشان می‌دهد. اگر ذره‌ای بوی دین به مشام این ها رسیده بود با اسیر این چنین نمی‌کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله یوسف طباطبایی نژاد در مراسم بزرگداشت شهید محسن حججی که در نجف آباد اصفهان برگزار شد، گفت: رهبر عزیز انقلاب همواره به فکر شهدا است ولی تاکید داشت حتما گروهی را برای شرکت در این جلسه اعزام کند و به من این افتخار را دادند که در جمع شما حاضر شوم و تبریک و تسلیت بگویم به پدر و مادر و همسر عزیزشان و همه عزیزانی که فرزند خود را بدرقه کردند.

او گفت: فکر می‌کنم دو جهت در این عزیز بود که این هیجان و این شور را در دل همه ما ایجاد کرد. اول  ایمان و خلوص این آدم بود. خدا در قرآن می‌فرماید کسانی که ایمان و عمل صالح داشته باشند خدا محبت آنها را در دل انسان های صالح قرار می‌دهد. این یکی از ویژگی های محسن عزیز است و جهت دیگر شاید این است که مظلومانه به شهادت رسید؛ مظلومانه‌ای که کمتر ما شنیده بودیم. مثل آقایشان حسین(ع) سرش از قفا بریده شود. آن طور که عکس نشان می‌داد آن جنایت کار با خنجر پشت سر این انسان با صلابت ایستاده و به نظر می رسد خنجر را از پشت سر زده و سر این عزیز ما را از قفا بریده است.

نماینده اصفهان در مجلس خبرگان گفت: جهت دیگر شاید برای این باشد که در هیچ قانون، مرام، مسلک و دینی اسیر را این جور ظالمانه نمی‌کشند؛ این بر خلاف همه روال‌ها و روش‌های عالم در طول تاریخ است. اینجاست که خون این عزیز، بی‌دینی داعشی‌ها و اینکه اینها صرفا مزدور دشمنان اسلام هستند را خوب نشان می‌دهد. اگر ذره‌ای بوی دین به مشام این ها رسیده بود با اسیر این چنین نمیکردند. در تاریخ اسلام به اسیر احترام می گذاشتند. اسیر مسلمان می‌شد؛ مثل فرزند خود با او برخورد میکردند .

امام جمعه اصفهان افزود: امیرالمومنین از غذای خود به اسیر می‌داد و درباره دشمن خود ابن ملجم که اسیر شده بود فرمودند اگر من به شهادت رسیدم، اگر می‌خواهید او را بکشید فقط یک ضربه بزنید؛ و اگر من خودم زنده ماندم میدانم چه کنم و قطعا اگر امیر المومنین زنده می ماند او را می‌بخشید.

این عضو مجلس خبرگان افزود: در وصیت‌نامه صوتی، شهید حججی به فرزندش میگوید علی جان نام تو را علی گذاشتم که در مسیر حضرت علی حرکت کنی. اسارت و مردانگی او برای ما درس است و انشالله ما در مسیر این شهدا باشیم و از خون آنها پاسداری کنیم .

طباطبایی نژاد با بیان اینکه من همین جا باید از پدر، مادر و همسر این شهید تشکر کنم، اظهار کرد: ادب او را در موقع خداحافظی ببینید. می‌گوید من نذر کردم پای پدر و مادر را ببوسم. خواهر و برادر را بغل کرد. وداع کرد. اشک نمی‌ریخت. همسر گرامی ایشان می‌گوید من مشوق ایشان بودم.

او در پایان گفت: این روح‌های معنوی خیلی بلند مرتبه است؛ گاهی آدم از خودش مایوس می‌شود. خدا عالم را برای این انسان‌ها خلق کرده نه برای عقب افتاده‌هایی مثل ما.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز