خبرگزاری کار ایران

آمریکا ۶ نهاد ایرانی را تحریم کرد

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۸۵۱

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا پس از پرتاب آزمایشی موشک ماهواره‌بر سیمرغ شش نهاد ایرانی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا پس از پرتاب آزمایشی موشک ماهواره‌بر سیمرغ توسط ایران، شش نهاد ایرانی که به گفته مقام‌های واشنگتن مرتبط با صنایع موشکی ایران هستند را به فهرست تحریم‌های خود افزود. 

بر این اساس، شش نهاد وابسته به گروه صنعتی شهید همت که به ادعای وزارت خزانه‌داری آمریکا نقشی کلیدی در برنامه موشکی ایران دارند، در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

بر این اساس تمام دارایی‌های این شش شرکت مسدود و شهروندان آمریکایی از داد و ستد با آنها منع شدند. 

 «استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا در خصوص تحریم‌های جدید علیه این نهادهای ایرانی آن را برآمده از نگرانی‌های ایالات متحده آمریکا از «توسعه برنامه موشکی و رفتار تحریک‌آمیز ایران دانست». 

وزیر خزانه‌داری آمریکا با تکرار برخی ادعاها افزود: «واشنگتن به رویکرد خود علیه ایران و برنامه موشکی این کشور تا زمانی که آن را تحریک‌آمیز قلمداد کند، خواه برنامه موشکی ماهواره‌ای باشد و خواه موشک‌هایی که در اختیار یمن برای حمله به عربستان سعودی قرار می‌دهد، ادامه خواهد داد.»

این شش نهاد جدید تحریم شده در زمینه ساخت قطعات موشک، ساخت موتورهای موشک با سوخت مایع و جامد، تامین سوخت موشک، سیستم ‌های هدایت شونده و کنترل موشک و همچنین تحقیق در خصوص توسعه موشکی فعال بوده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز