خبرگزاری کار ایران

بهرام قاسمی در نشست خبری:

روادید گروه کنسولی ایران برای ایام حج هنوز صادر نشده است/ گمانه‌زنی درباره احتمال لغو اعزام حجاج زود است

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۹۶۹

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص آخرین وضعیت صدور روادید برای دیپلمات‌های ایرانی برای حضور در مراسم حج گفت: هنوز روادیدی برای ۱۰ دیپلماتی که قرار بود براساس توافق سازمان حج و زیارت با عربستان صادر شود، صادر نشده است. گفتنی است تصمیم به اعزام حجاج از سوی دستگاه‌های مسئول در نظام گرفته شده و تصمیم‌گیری درباره آینده نیز به‌‌ همان دستگاه‌ها باید گرفته شود.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه درخصوص آخرین وضعیت صدور روادید برای دیپلمات‌های ایرانی برای حضور در مراسم حج گفت: هنوز روادیدی برای ۱۰ دیپلماتی که قرار بود براساس توافق سازمان حج و زیارت با عربستان صادر شود، صادر نشده است و ما شاهد تاخیر هستیم.

او خاطرنشان کرد: گروه کنسولی باید در ماه شوال و قبل از ورود حجاج در عربستان مستقر می‌شدند. من نمی‌خواهم در این باره گمانه‌زنی کنم ولی این مساله بر ابهامات ما می‌افزاید. 

قاسمی اضافه کرد: هنوز ابهاماتی نیز درباره وظایف این گروه وجود دارد. صرف صدور ویزا کافی نیست و باید روشن شود که این گروه چگونه و براساس چه مکانیزمی کار‌هایشان را انجام دهند، مشخص شود. اینکه ویزا صادر شود ولی نمی‌تواند با ارگان‌های مختلف سعودی ارتباطی برقرار کنند، کافی نیست. ما معتقد هستیم براساس مکانیزم‌های مشخصی گروه کنسولی‌مان باید بتوانند وظایف‌شان را انجام دهند.

او درباره احتمال لغو شدن اعزام حجاج به خاطر عدم صدور ویزای هیات دیپماتیک ایران اظهار داشت: اظهارنظر در این باره بسیار زود است. ما امیدواریم دولت عربستان هرچه زود‌تر هم ویزا‌ها را صادر کند و هم شرح وظایف هیات کنسولی ایران را مشخص سازد. گفتنی است تصمیم به اعزام حجاج از سوی دستگاه‌های مسئول در نظام گرفته شده و تصمیم‌گیری درباره آینده نیز به‌‌ همان دستگاه‌ها باید گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز