خبرگزاری کار ایران

بیانیه حزب اسلامی ایران زمین :

تشدید فضای اتهام‌زنی و رواج توهین از سوی برخی مسئولان نظام به صلاح کشور نیست

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۴۰۶

در بیانیه حزب اسلامی ایران زمین تاکید شد: تشدید فضای اتهام‌زنی و رواج توهین از سوی برخی مسئولان نظام نسبت به یکدیگر و همچنین سوء استفاده از تعبیر " آتش به اختیار "به صلاح کشور نخواهد بود.

 به گزارش ایلنا،بیانیه حزب اسلامی ایران زمین در خصوص لزوم حفظ وحدت و اجتناب از تفرقه انگیزی در شرایطحساس کنونی به شرح زیر است:

خداوند متعال در قرآن کریم امت را به وحدت حول ریسمان الهی و اجتناب از تفرقه دعوت نموده، پراکندگی و

تخاصم در جامعه را نتیجه پیروی از خطوات شیطان و عذابی الهی بر می شمارد. در اهمیت حفظ وحدت همین

بس که بخشی از رسالت پیامبران را داوری بین مردم به منظور رفع اختلافات جامعه بیان می کند. وحدت چونانسدی در برابر نفوذ دشمنان و بدخواهان و مرحمی برای تسکین دردها و انگیزه ای برای تحمل سختی ها وحوادث پیش روی جامعه است. دشمنان اسلام در طول تاریخ برای آسیب رساندن و براندازی حکومت هایاسلامی از هیچ کوششی فروگزار نکرده و نخواهند کرد.

در مورد نظام جمهوری اسلامی نیز وضع به همین منوالاست دشمنان دست به هر اقدام شنیعی آلودند تا بتوانند به اهداف شوم خود دست یابند اما به لطف خداوند تاکنون در برابر سد مستحکم همبستگی مردم ناکام مانده اند.

آنچه دشمنان را به ادامهی فتنه انگیزیها وشیطنتها ترغیب میکند نشانههای تفرقه بین مردم و چند قطبی شدن جامعه است که متاسفانه از اختلافبین مسئولان بلند پایه نظام نشئت میگیرد. اختلافاتی که مدتی است نظام ما را بیشتر از همیشه تهدید میکند، مردم را بیش از همیشه رنج می دهد و دشمنان کشور را گستاختر از گذشته می کند.

هرگاه وحدت موردغفلت قرار گیرد دشمن بر شدت توطئههای خود خواهد افزود چرا که جامعه را آسیب پذیر می بیند. از اینرو اگرطبق فرموده امام راحل حفظ نظام از اوجب واجبات است به تبع آن حفظ وحدت به عنوان لازمه ی حفظ نظاممشمول همین کلام خواهد بود. در بحران این روزهای جهان که آتش درگیری، جنگ و خونریزی، تروریسم، ظلمو خشونت و افراطی گری در جای جای جهان افروخته شده و گرداگرد کشور عزیزمان بیش از هر جای دیگردرگیر این معضلات است، توجه به حفظ وحدت بیش از پیش رخ می نماید. دشمنان این ملت آشوب و نا امنی را به نزدیکی مرزهای ما کشانده و مترصد آنند تا در فرصتی مناسب شعله جنگ را در داخل مرزها بیافروزند.

آنفرصت، هنگامه تفرقه و اختلاف است. پشت پرده ی تبلیغات گسترده ی رسانه های غربی در دلسرد نمودن مردمو تقویت اختلافات و القای فضای تفرقه، بخشی از این سناریوی شیطانی است. در این فضای ملتهب پرداختن بهاختلافات و تشدید فضای اتهام زنی و توهین، حرکت در مسیر مورد نظر دشمنان است.

شناخت صحیح شاخصهاو ترسیم درست و هوشمندانه مرز بین دوست و دشمن از مهمترین ملزومات فعالیت های سیاسی و اجتماعیاست. تندروی و عدم شناخت صحیح همین شاخصها بود که موجب شد خوارج حلقه دین داری و اسلام راآنچنان تنگ نمایند که جز همفکران خود هیچکس حتی ولی مسلمین در مرزهای اسلام ترسیمی آنها جای نگیردو حتی کشیدن شمشیر بر آیینه ی تمام نمای اسلام در نظرشان مجاهدت جلوه نماید.

اگر برخی حکام کشورهایمسلمان منطقه بیگانگان را که در پی آتش افروزی و به تاراج بردن سرمایه ی خود آنها و کشورهای منطقههستند دوست پنداشته در مقابل بر سر برادران مسلمان همسایه بمب و موشک می ریزند، جمهموری اسلامیایران را که برای تامین امنیت و ثبات منطقه از هیچ تلاشی رویگردان نبوده به دخالت در امور سایر کشورها وتلاش برای بی ثباتی منطقه متهم می کنند، شاید ناشی از همین نوع نگرش غلط باشد.

برادران عزیز مطابق بامنویات رهبر فرزانه انقلاب مشی نظام جذب حداکثری و دفع حداقلی است. در شرایطی که کشور نیازمند وحدتو مشارکت همه آحاد جامعه در پیشبرد اهداف است تنگ کردن حلقه وفاداران به ملت و نظام، دستاوردی غیر ازخدشه دار کردن وحدت و از دست دادن سرمایه های اجتماعی و معنوی نخواهد داشت. تشدید فضای اتهام زنی ورواج توهین از سوی برخی مسئولین نظام نسبت به یکدیگر و همچنین سوء استفاده از تعبیر " آتش به اختیار "که به فرموده رهبر معظم انقلاب نه به معنای بی قانونی و نه مجوزی است بر اقداماتی که انقلابیون را مدیوننماید، به صلاح کشور نخواهد بود. اگر این روزها در یکی از مهمترین جلوه گاه های وحدت مسلمین جهان، درراهپیمایی روز قدس، رییس جمهور را با پشتوانه رای بیست و سه میلیونی که نشان از اعتماد مردم به ایشان دارد هم ردیف خائنان قرار می دهند و از جمع خدمتگزاران به اسلام و نظام و انقلاب بیرون می دانند، ناخواسته درمسیر دشمنان نظام گام بر میدارند.

به یاد آوریم که پیامبر عظیم الشان اسلام فرمود: "هرکس برادرش را کافرخواند، کفر یکی از آن دو ثابت می شود، اگر آن طور باشد که او را کافر خوانده است(پس او کافر است) و در غیراین صورت، خود وی کافر است."

برادران و خواهران عزیز، مسئولین محترم، ملت بزگوار ایران ! حفظ وحدت و استفاده از ظرفیت پیروان همهیمذاهب قانونی، اقوام و سلایق مختلف سیاسی تنها راه اعتلای نظام و کشور عزیزمان خواهد بود. در این شرایطحساس حزب اسلامی ایران زمین ضمن یادآوری این نکته که بروز اصطکاک بین مسئولان نظام موج عمیقی ازاختلافات را در بطن جامعه شکل خواهد داد، مسئولان نظام را به تلاش بیشتر در جهت ایجاد وحدت کلمه، رعایتاخلاق اسلامی، جلوگیری از ایجاد فضای اتهام زنی و اختلاف بین مجموعه های خدمت رسان و خویشتن داریبیشتر در مقابل ناملایمات احتمالی به منظور تقویت وحدت و اقتدار نظام جمهموری اسلامی دعوت می نماید.

بیشک دستاورد این تلاش‌ها به لطف خداوند متعال در ظل توجهات ولی عصر(عج) و به برکت هدایت و تدبیر رهبرمعظم انقلاب با استقبال همه آحاد جامعه، عزت، آرامش و امنیت بیشتر برای همه مردم این آب و خاک در پیخواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز