خبرگزاری کار ایران

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز خبر داد:

صدور پروانه مشاوره حقوقی متوقف شد/ رایزنی با مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ابطال پروانه‌های صادر شده

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۹۳۵

رییس اسکودا از پی‌گیری موضوع حذف معافیت مالیاتی صندوق حمایت وکلا، نسخ‌بخشی از قوانین تا سال ۱۳۰۹ در مجلس و برگزاری همایش اتحادیه به میزبانی کانون مرکز در روزهای سوم تا پنجم مرداد خبر داد.

به گزارش ایلنا، در نشست گروه صنفی جاودان که پنج‌شنبه شب گذشته با حضور امیر حسین‌آبادی و بهمن کشاورز، روسای کانون وکلای مرکز و اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، رییس اسکودا از پی‌گیری موضوع حذف معافیت مالیاتی صندوق حمایت وکلا، نسخ‌بخشی از قوانین تا سال ۱۳۰۹ در مجلس و برگزاری همایش اتحادیه به میزبانی کانون مرکز در روزهای سوم تا پنجم مرداد خبر داد و گفت: موضوع نسخ‌بخشی از قوانین نیز از سوی مرتضی شهبازی‌نیا پی‌گیری شده است که گزارش آن را اعلام خواهند کرد.

سپس امیر حسین‌آبادی، رییس کانون مرکز با اشاره به موضوع تعیین قانونی ظرفیت پذیرش در آزمون وکالت، از درخواست‌های فراقانونی انتقاد کرد و گفت: درباره صدور پروانه مشاوره حقوقی با رایزنی با مدیران وزارت صنعت معدن و تجارت، هم از ادامه این کار جلوگیری شد هم نسبت به ابطال پروانه‌های صادره مذاکره و اقدام شده است.

رییس کانون وکلای مرکز افزود: همچنین تعیین روز هفت اسفند به عنوان روز وکیل مدافع در شورای عالی فرهنگی همچنان در دستورکار قرار دارد و با حضور رئیس‌جمهور بررسی خواهد شد.

در بخش پایانی نشست نیز محمدجواد فتحی، نماینده مردم تهران در مجلس همه وکلا و دانشگاهیان را برای کوشش و هم اندیشی درباره تدوین و اصلاح قوانین فراخواند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان کاستی‌های بزرگ قانونگذاری و قانون‌نویسی در مجلس ایران، از ضرورت بازنگری در قانون اساسی برای بهبود فرایند قانون‌نویسی سخن گفت و افزود: نیاز به مجلس با کیفیت‌تر و دربردارنده متخصصان داریم که در کنار این سامانه قانونگذاری، سازمانی مانند دادگاه قانون اساسی می‌تواند کارآمدی بیشتر نظام قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن را فراهم سازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز