خبرگزاری کار ایران

طاهریان‌فرد در جمع مدیران رسانه‌های ترکیه

اختلافات ایران و ترکیه درباره سوریه مانع گفت‌وگو و همکاری میان دو کشور نبوده است

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۴۵۰

سفیر ایران در آنکارا تاکید کرد: اصحاب رسانه مسئولیت مهمی برای توسعه همکاری‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی فی‌مابین ایران و ترکیه دارند.

به گزارش ایلنا، محمدابراهیم طاهریان‌فرد، سفیر ایران در آنکارا در جمع مدیران رسانه‌های ترکیه روند همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای ایران و ترکیه را تشریح کرد.

او با رو به توسعه خواندن روابط ایران و ترکیه اظهار داشت: حجم روابط تجاری اقتصادی جاری میان ایران و ترکیه بیش از یازده میلیارد دلار است و این روند در جهت ارتقا به سمت چشم‌انداز مورد نظر روسای جمهور دو کشور تا سقف سی میلیارد دلار در حرکت است.

سفیر ایران افزود: برای توسعه مناسبات اقتصادی نیازمند تامین امکانات مورد نیاز برای بسترسازی نرم و سخت‌افزاری هستیم.

طاهریان‌فرد در زمینه همکاری‌های مشترک ایران و ترکیه برای توسعه امنیت و برقرای صلح و ثبات در منطقه تصریح کرد: اختلاف‌نظرهای درخصوص تحولات سوریه میان دو کشور مانع گفت‌وگوهای سازنده و تعامل و همکاری مشترک فی مابین دو کشور نبوده و از این جهت هم در مسیر چندجانبه در آستانه و دوجانبه تلاش می‌کنیم که صلح و امنیت در سوریه برقرار شود و در این زمینه نقش روسیه نیز بسیار مهم است.

او با اشاره به روابط دیرینه فرهنگی و تاریخی میان دو کشور خاطرنشان کرد: سالانه بیش از دو نیم میلیون ایرانی به ترکیه سفر می‌کنند و به همین ترتیب شهروندان ترکیه مقصد گردشگری خود را از میان شهرهای تاریخی و دیدنی ایران انتخاب می‌کنند. مبادلات مطالعاتی و فرهنگی در زمینه‌های مختلف ادبی، هنری، شعر و زبان‌آموزی و نیز موسیقی، نقاشی و صنایع دستی در مناسبت‌ها و تعاملات میان دو کشور به شکل پویا در جریان است خصوصا روابط مطالعاتی و تحقیقاتی میان اندیشکده‌های فکری و دانشگاه‌های دو کشوردر مسیر خوبی قرار دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز