خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای امنیت کشور:

در برخی نقاط افراد مشکوک دستگیر شدند/ تمهیدات لازم برای اماکن مورد توجه گروه‌ک‌های تروریستی/تروریست‌ها به اهداف طراحی شده‌شان نرسیدند

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۸۸۴

دبیر شورای امنیت کشور گفت:‌ همه اماکن و اهدافی که ممکن است مورد توجه گروه‌کهای تروریستی باشد بازنگری و تدابیر وتمهیدات لازم اندیشیده می‌شود.‌

به گزارش ایلنا، سردار حسین ذوالفقاری پس از جلسه شورای امنیت کشور در جمع خبرنگاران گفت: ما امروز شاهد ۲ واقعه تروریستی در تهران بودیم. آنچه که پس از بررسی ها مشخص شده این است که هدف تیم اول ورود به داخل حرم امام بود. که در داخل محوطه مرقد، عوامل نیروی انتظامی مشکوک می شوند و پس از اولین واکنش، نفر اول خود را منفجر می کند و نفر دوم توسط نیروی انتظامی مورد هدف قرار می گیرد. که می‌توانیم اعلام کنیم این عملیات تروریست‌ها کاملاً ناکام ماند و تیم نیروی انتظامی در حرم مطهر حضرت امام (ره) کاملاً موفق عمل کرد.

او افزود: گروه دوم که تا این لحظه می‌توانیم بگوئیم سه نفر بودند و هر سه نفر هم به هلاکت رسیدند از درب ورودی ارباب رجوع مجلس با پوشش وارد می‌شوند و بلافاصله مامور مستقر در قسمت ورودی را مورد هدف قرار می‌دهند و از همان جا که حرکت می کنند؛ هر کس را در مسیرشان قرار داشته مورد هدف قرار می دهند که تعدادی شهید و تعدادی مجروح می شوند.

معاون وزیر کشور گفت: در این عملیات، هدف گروهک‌ها این بوده که وارد صحن مجلس بشوند یعنی هدف اصلی مجلس بوده است که بلافاصله نیروهای امنیتی وارد عمل می شوند و مسیر به سمت مجلس بسته می‌شود و نهایتاً این افراد وارد طبقه چهارم ساختمان دفتر نمایندگان مجلس می شوند. خوب نیروهای ویژه وارد عمل شدند و در نتیجه هر سه نفر به هلاکت رسیدند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: این عملیات قدری طولانی شد؛ علت این بود که افرادی از ارباب رجوع و کارمندها در طبقات حضور داشتند و نیروهای عمل کننده باید دقت کافی را به خرج می دادند که حادثه‌ای برای مردم و حاضرین ایجاد نشود. لذا با دقت بالا این کار صورت گرفت.

ذوالفقاری در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا کسی دستگیر شده است؟ گفت: در یکی دونقطه که بعداً اعلام خواهیم کرد، افراد مشکوکی دستگیر شدند و موضوع در حال بررسی است.

ذوالفقاری در پاسخ به سوال درخصوص شهدای این واقعه تروریستی گفت: شهدا عمدتاً افراد ارباب رجوع بودند، تعدادی کارمندان دفاتر نمایندگان مجلس بودند و یک نفر هم از ماموران که در بدو ورود به شهادت رسیدند.

معاون وزیر کشور در مورد اینکه در مصاحبه قبل اعلام شده بود ۴ نفر تروریست در مجلس اقدام کردند اما در حال حاضر به سه نفر اشاره کردید، گفت‌: بله گزارش اولیه که به ما دادند، به ۴ نفر اشاره شد اما الان آنچه که از جنازه ها بدست آمده ۳ نفر هست. البته بررسی ما ادامه دارد و تصاویر دوربین ها و سایر موارد در حال بررسی است.

او درباره اینکه این ۲ گروه تروریستی ارتباطی با هم داشتند، اظهار کرد: این البته قابل بررسی است، اما با توجه به هماهنگی زمانی، این دو واقعه باید قاعدتاً یک ارتباطی با هم داشته باشد. اما درخصوص این ارتباط بعداً صحبت می کنیم.

او ادامه داد: تصمیمات بسیار گسترده‌ای در این جلسه گرفته شد و به همه شوراهای تامین استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ شد جلسات ویژه بگذارند.

او گفت: همه اماکن و اهدافی که ممکن است مورد توجه گروه‌کهای تروریستی باشد بازنگری و تدابیر وتمهیدات لازم اندیشیده می‌شود.‌
 
ذوالفقاری افزود: قرار شد شورای هماهنگی اطلاعات جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد و کار اشراف اطلاعاتی بر روی گروهک‌ها بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد.
 
دبیر شورای امنیت کشور گفت: همه مناسبت‌های پیش رو مورد توجه است و بخشی از نقاطی که لازم بود تمهیدات انتظامی و امنیتی بیشتری اندیشیده شود در نظر گرفته خواهد شد.
 
ذوالفقاری افزود: اگر چنانچه مردم ملاحظه کردند در نقاطی اقدامات امنیتی و انتظامی تشدید می‌شود نگران نباشند چرا که این اقدامات برای پیشگیری و اصل کار ما مبتنی بر کارهای اطلاعاتی که بتوانیم با اشراف اطلاعاتی از این گونه حوادث جلوگیری کنیم.
 
معاون وزیر کشور گفت: از مردم توقع داریم به شایعات گوش نکنند چون در این گونه مواقع شایعات زیاد است و ما حتما اطلاعات دقیق را در اختیار مردم می‌گذاریم.
 
ذوالفقاری افزود: مردم چنانچه در حوزه کار و زندگی و رفت و آمدها به موارد مشکوکی برخوردند به پلیس و سیستم‌های اطلاعاتی اطلاع رسانی کنند.
 
معاون وزیر کشور گفت: نمی‌خواهیم نگرانی ایجاد کنیم اما به هر حال هم مردم و هم مسئولان روی امنیت کشور حساسند و قطعا حوادثی که امروز رخ داد و خوشبختانه تروریست‌ها به اهداف طراحی شده شان نرسیدند می‌تواند نقطه آغازین برای دستگاه‌های تامین کننده امنیت و برای مردم باشد که بیش از پیش توجه داشته باشیم تا امنیت کشور دچار اخلال نشود.
 
او ادامه داد:‌

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز