خبرگزاری کار ایران

میرزایی‌نیکو در نطق میان دستور:

دوم خرداد تجلی مشارکت و آگاهی، ملت ایران را سربلند کرد / نام دولت اصلاحات، بخش شیرین و از یاد نرفتنی خاطره ملت قدردان ما است

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۹۸۵

نماینده اصلاح‌طلب مردم دماوند در نطق میان‌دستور امروزش در صحن با اشاره به فرارسیدن سالگرد دوم خرداد گفت: نام دولت اصلاحات، بخش شیرین و از یاد نرفتنی خاطره ملت قدردان ما است

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، قاسم میرزایی نیکو در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود با اشاره به فرارسیدن سالروز دوم و سوم خرداد اعلام کرد: فردا سوم خرداد است و امروز دوم خرداد. «با صبا در چمنِ لاله، سحر می‌گفتم که شهیدان که‌اند این همه خونین‌کفنان»

او با بیان این‌که سوم خرداد ١٣٦١، به دست برادرانم، رفقای جانانم، خرمشهر آزاد شد، خاطرنشان کرد: در سوم خرداد، ما مردمان ایران، در کنار هم، سپاهی، ارتشی، بسیجی، زن، مرد، کودک، پیر و جوان، همه و همه، در جنگی نابرابر، دربرابر تمام قدرت‌های جهانی، به دفاع از جان و مال و ناموس و وطن، به فرمان بزرگمَردمان روح‌خدا، سر نهادیم و دل باختیم! و هزاران شهید و آزاده و جانباز و رزمنده، افتخار ملیت و اسلامیت ماست.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین به فراسیدن سالگرد دوم خردادماه نیز اشاره کرد و گفت: دوم خرداد، تجلی مشارکت و آگاهی، بازهم ملت ایران را سربلند کرد. جنبش اصلاحات، به بار نشست و با انتخاب «سیدمحمد خاتمی» دولتی روی کار آمد که تهدیدات و مخاطرات را از کشور دور ساخت. با گفت‌و‌گوی تمدن‌ها، منزلت ایران را در جهان بالا برد، به اقتصاد ایران رونق داد، معیشت مردم را بهبود بخشید و تا آنجا که توانست در تقویت جامعه مدنی و پیش‌برد توسعه سیاسی، مشارکت مدنی، رقابت در سطح ملی، گفتمان اصلاحات، کرامت و حرمت شهروندی، آشتی با صندوق رأی و ایجاد دولت پاسخ‌گو کوشید. امروز نام دولت اصلاحات، بخش شیرین و از یاد نرفتنی حافظه و خاطره ملت قدردان ماست.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمعه بیست‌ونهم اردیبهشت، مردمان شریف، مردمان ایرانی، این مردمان نجیب و همیشه در صحنه، باحضورشان، با سرانگشتانشان، بار دیگر، تمام‌قد، آگاه و هوشیار به آرمان‌شان با جمهوری اسلامی آری گفتند و تاریخ به یاد خواهد داشت که ایران جوان انقلابی، با مردم‌سالاری دینی با بیش از ٤٠ میلیون ایرانی، دوازدهمین دولت انقلاب ٤٠ ساله‌اش را انتخاب کرد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس دهم یادآور شد: ملت چشم و چراغ‌مان، باحضور خود، گامی تازه برداشتند و رسالت مدنی و منطقه‌ای خویش را به‌سوی ایرانی آباد، ادا کردند؛ استوار پای صندوق‌های رای، همه با هم و جشنی دیگر به نام ایران؛ آفرین بر نفس پاکتان.

او گفت: به نمایندگی از سوی مردم نجیب و شریف دماوند، فیروزکوه و رودهن و به‌عنوان عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تبریک می‌گویم این اعتماد اکثریت ملت را به رییس‌جمهور منتخب‌مان «جناب آقای دکتر حسن روحانی» و دولت تدبیر و امید.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته در متن این جنبش مدنی، انتخابات شوراهای شهر و روستا و نتایج آن را هرگز از یاد نبریم. این نهاد ارزشمند، زمانی نماد توانمند شدن و رشد فرآیند مردم‌سالاری خواهد بود که بتواند به‌عنوان پارلمان‌های محلی و منطقه‌ای، دقیق عمل کند و نقش خویش را در تمامی مسایل جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و رفاهی زندگی شهری و روستایی، ایفا کند.

عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: اقدامات هیأت نظارت مرکز و استان‌ها یکی از عوامل افزایش مشارکت مردم در این انتخابات بود که از همه عزیزان نماینده و هیأتهای استان، شهرستان و بخش‌ها سپاسگزاری می‌کنم.

میرزایی نیکو اعلام کرد: جا دارد تا عرض سلام و ارادت نمایم خدمت مردمان سرزمینم، مردم نجیب و بزرگوار دماوند، فیروزکوه و رودهن و ارجمند، کیلان، آبعلی و آبسرد و همه روستاها و توابع، مردمی که علی‌رغم بی‌مهری‌های گذشته یک‌بار دیگر صبورانه، مشارکت را جلوه‌گر شدند و به من اعتماد کردند؛ و اکنون به پاسداشت این اعتماد، از دولتمردان‌مان یاری می‌خواهم.

او گفت: وضعیت بهداشت و بیمارستان ها که از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی است، بسیار ضعیف و در بخش‌هایی واقعاً اسف‌بار است؛ البته وزیر محترم بهداشت جناب آقای دکتر هاشمی ضمن بازدید از منطقه دستورهای لازم را فرمودند و فعالیت‌هایی آغاز شده، لیکن نیازمند توجه و تذکر و پشتیبانی جدی است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم دماوند و فیروزکوه همچنین خاطرنشان کرد: این منطقه، به دلیل قابلیت‌های سرشار طبیعی، تاریخی و گردشگری یکی از ١٤ نقطه گردشگری کشور است؛ بنابر این نیازمند است تا نسبت به تهیه سند جامع گردشگری توسط سازمان میراث فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس دهم اعلام کرد: تمامی افرادی که در اوقات پرتردد از جاده این منطقه به شمال ایران در سفر بوده‌اند، در ترافیک بخش گیلاوند، ساعت‌ها معطل شده‌اند و البته این مسأله امروز و دیروز نیست؛ علی‌رغم تصویب بودجه در دولت‌های قبل و حیف و میل شدن آن، به سرانجام نرسید لیکن با پیگیری‌های به‌عمل آمده وزارت راه و شهرسازی، مصوب کرده تا با ایجاد تمهیدات اولیه نسبت به پشیبانی و تکمیل این پروژه، سریعاً اقدام شود.

عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب خاطرنشان کرد: منطقه در بخش کشاورزی و تولیدات سرشار و حاصل‌خیز بودن زمین جهت برخی تولیدات به‌طور مثال سیب، از مزیت بالایی برخوردار است؛ بنابر این میبایست تسهیلات ویژه‌ای که استان تهران از آن محروم است، به این قطب کشاورزی تعلق گیرد و صنایع تبدیلی برای ایجاد زمینه‌های صادراتی با پشتیبانی دولت، اختصاص یابد؛ همچنین گرفتاری مراحل دست و پا گیر، مردم را خسته کرده که لازم است دستورات حذف مراحل اضافی، به سازمان مربوطه ابلاغ شود.

میرزایی نیکو خود را شرمنده دستان پینه‌بسته کشاورزان خطه‌ای دانست که از بیآبی رنج می‌برد و آب‌رسان بخشی از این کشور است، و در پایان تصریح کرد: ما مسؤولیم در قبال تک‌تک برگه‌هایی که به نام‌مان، مُهر شده است؛ وظیفه خود می‌دانم، از عهدی که با مردم بستم عدول نکنم و در این عرصه به حمایت و دلگرمی دولتمردان امیدوارم «دلى سربلند و سرى سر به زیر / از این دست عمرى به سر برده‌ایم»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز