خبرگزاری کار ایران

در گردهمایی فعالان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حامی روحانی مطرح شد:

امانی: کشور با شعار اقتصاد صدقه‌ای و یارانه‌ای شکوفا نمی‌شود/ فخاری: شهرداری از بلدیه به نظمیه تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۰۲۷

فخاری با بیان اینکه امروز شهرداری از بلدیه به نظمیه تبدیل شده گفت: متاسفانه مسئولان شهرداری به نظارت شهروندان وقعی نمی‌گذارد غیر مولد، فساد پذیر، متکی به اراده شخصی است و نوع برخورد مسئولان و ماموران ان شهرداری با مردم بسیار بد است. ضابطه فروشی می‌کنند و قانون را دور می‌زنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  شهربانو امانی در گردهمایی فعالان سازمان‌های مردم نهاد و فعالان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حام روحانی که عصر امروز در سالن والیبال مجموعه ورزشی حجاب برگزار شد، اظهارکرد: ما به روحانی رای می‌دهیم تا همه اقشار جامعه در کشور آزادی داشته باشند چراکه آزادی یکی از شعارهای اصلی ما در اوایل انقلاب بود و ما انقلاب کردیم برای اینکه استقلال و آزادی را در کشورمان بدست بیاوریم.

او ادامه داد: ما به روحانی رای می‌دهیم تا حقوق شهروندان رعایت شود و جامعه معلولین کشور نیز محترم شمرده شوند. به روحانی رای می‌دهیم تا تحریم ۴۰ ساله خرید هواپیما را با برجام کارسازش بردارد. ما به روحانی رای می‌دهیم تا در مجمع عمومی سازمان ملل هنگامی که رییس جمهور ما در آنجا حضور دارد تمامی سران کشورها به احترام رای مردم ایران در مقابل او بایستند.

نامزد پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به روحانی رای می‌دهیم چراکه در دولت او کرامت زن و مرد دیده شد، گفت: اقتصاد ما با شعار اقتصاد صدقه ای و یارانه‌ای هرگز به شکوفایی و رشد نمی‌رسد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه در بازی شطرنج مهره‌های سفید برنده هستند, تصریح کرد: سرمایه‌ای که پشت روحانی است اقیانوس جوشان ایرانی است و آنها از این دلواپس نیستند که این دولت ۴ سال دیگر نیز روی کار بماند بلکه از «نه» که مردم ایران به‌ آنها می‌گویند ناراحت هستند.

نماینده مجلس ششم ادامه داد: امیدوارم در روز ۲۹ اردیبهشت با انتخاب لیست ۲۱ نفره امید باعث شوید تا شورای شهری روی کار بیاید که بازوی کمکی برای دولت باشد نه اینکه چوب لای چرخ دولت بگذارد.

الهام فخاری نیز در این همایش گفت: متاسفانه در شرایطی صحبت می‌کنم که بازار گردشگری منطقه به ترکیه و دبی  واگذار شد.

او با تاکید بر اینکه ناکارآمدی ها  باید ریشه‌یابی شود، اظهارکرد: امروز در وضعیتی هستیم که شهرداری از نظر مردم یکی از سه دستگاه نا کارآمد و فسادآور است.

کاندیدای پنجمین دوره شورای شهر تهران گفت: شوراها یکی از ظرفیت‌های فراموش شده ولی بنیادین انقلاب اسلامی است که یادگار آیت الله طالقانی و دستاورد برجسته دولت سید محمد خاتمی است.

فخاری ادامه داد:  یک سه گانه شوم، شورای شهر را ناکار آمد کرد. سه گانه‌ای که اولین ضلع آن بروکراسی نفتی ایران است، فساد برآمده از رانت تراکم فروشی دومین ضلع آن و ضلع آخرش مشی پادگانی است که به این مسئله اضافه شده و شهر به شیوه پادگانی اداره شده طبیعی است که با این وضعیت ناکارآمدی و فساد ریشه می‌دواند.

این نامزد شوراها گفت:  امروز شهرداری از بلدیه به نظمیه تبدیل شده و به نظارت شهروندان وقعی نمی‌گذارد غیر مولد، فساد پذیر، متکی به اراده شخصی است و نوع برخورد مسئولان و ماموران آن شهرداری با مردم بسیار بد است. ضابطه فروشی می‌کنند و قانون را دور می‌زنند.

او با بیان اینکه  قرار بود کار به مردم سپرده شود اما نشد، گفت: سرای محلات هدف ارزنده‌ای را دنبال می‌کند که به دلیل مشی پادگانی و سوداگری رانت اقتصادی به فعالیت اقتصادی روی آورده است.

فخاری با اشاره وضعیت گردشگری در ایران خاطرنشان کرد: تهران دروازه گردشگری به ایران است اما متاسفانه با این وضعیت گردشگری که در تهران وجود دارد بدون شک گردشگری در ایران شکل نمی‌گیرد. تهران پایتخت سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و شاهراه کشور است اما در توسعه زیرساختهای گردشگری یعنی هتل، امنیت اجتماعی همه جانبه و پذیرش سبکهای مختلف زندگی هیچ اقدامی نشده است.

او همچنین گفت: محیط زیست تهران را از بین بردند و مراکز تاریخی تهران را نابود کردند.

فخاری در پایان گفت: من همین جا خانم الهه راستگو را به مناظره دعوت می کنم ایشان دعوت من به مناظره را رد کردند در حالی که اعضای شورای چهارم باید درباره عملکرد خودشان پاسخگو باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز