خبرگزاری کار ایران

صدراعظم نوری:

رانت و لابی در بسته شدن لیست اصلاح‌طلبان جایی ندارند

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۴۰۶

نخستین زن شهردار در تهران با بیان اینکه لیست اصلاح‌طلبان هنوز قطعی نشده است، گفت: رانت و لابی در بسته‌شدن لیست اصلاح‌طلبان برای شورای شهر جایی ندارد و سازوکار ما مشخص است.

به گزارش خبرنگار ایلنا همایش «صدای تهران» عصر امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

در ابتدای برنامه بیانیه‌ای از سوی دانشجویان ترقی خواه قرائت و در آن از حضور نزدیکان فعالان سیاسی در لیست شورای شهر به خاطر رانت نزدیک بودن به برخی چهره‌ها، تاخیر در انتشار لیست و نبود برنامه برای اداره شهر تهران انتقاد کردند.

آنها خواستند که روند بستن لیست شفاف شود و آینده جریان اصلاحات را به خاطر رانت‌خواران به خطر نیاندازند.

زهرا صدراعظم نوری اولین سخنران این برنامه ضمن تبریک ولادت ائمه بزرگوار گفت در سال‌های گذشته تعدد نامزدها به اصلاح‌طلبان ضربه زد اما اصلاح‌طلبان به رهبری آیت‌الله هاشمی و حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی به وحدت رسیده که این امر در سال ۹۲ موجب موفقیت روحانی شد و همین تجربه موجب تکرار آن در سال ۹۴ شد و لیست اصلاح‌طلبان پیروزی صد درصدی در تهران کسب کرد و مجلسی منطقی و کارشناس روی کار آمد.

او با توضیح روند تشکیل و‌فعالیت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت از مهر ماه حدود هشت ماه فعالیت کردیم تا لیست خوبی بسته شود.

نخستین شهردار زن در تهران با بیان اینکه تاکنون لیست شورای‌شهر قطعی نشده و اسامی منتشر شده گمانه‌زنی است، گفت: رانت و لابی در بسته‌شدن لیست اصلاح‌طلبان برای شورای شهر جایی ندارد و سازوکار ما مشخص است.

او با اشاره به روند تهیه لیست اصلاح‌طلبان اظهارکرد:  انتخاب بیست و یک نفر از هفتصد نفر پروسه‌ای سخت است اما توجه به تحصیلات و تخصص و پاکدستی محور انتخاب نامزدها در شورای عالی سیاستگذاری خواهد بود.

صدراعظم نوری با برشمردن ویژگی افراد برای قرار گرفتن در لیست اصلاح‌طلبان گفت: نباید احساسات مردم را تحریک کنیم و اجازه دهیم افرادی که درباره آنها شائبه فساد وجود دارد در انتخابات بیایند.

او ادامه سخنان خود به بحث انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: کسانی که برای بار دوم و سوم نامزد ریاست جمهوری می‌شوند و سراسر ایران را ستادهای ثروتمند می‌کنند، این شبهه ایجاد می‌شود که این افراد از کجا این پول‌ها را به دست آورده‌اند.

صدراعظم نوری اظهار کرد: از مدت‌ها قبل در شهرداری تهران ستادهای خو را راه انداخته‌اند و بعد می‌گویند نامزد انتخابات نمی‌شوند. این افراد نمی‌توانند کشور را اداره کنند. وقتی دروغ در جامعه آمریکا آنقدر قبیح است که باعث شکست هیلاری کلینتون می‌شود، در جامعه ایران که اسلامی هم هست باید با دروغ بیشتر مبارزه کرد.

به گزارش ایلنا، در ادامه این مراسم لیلا ارشد به سو استفاده از کودکان کار در جمع آوری پسماندها اشاره کرد و گفت: وقتی برای بررسی وضعیت این کودکان رفتیم ماموران پسماند شهرداری با یک برخورد پلیسی ما را بیرون کردند. متاسفانه این کودکان در وضعیت اسفناکی به سر می‌‌برند.

این فعال حوزه اجتماعی گفت: زنان کارتن خواب هم وقتی پسماند جمع می‌کنند، پیمانکار شهرداری از آنها نمی‌خرد و این زنان باید پسماندهایی که جمع‌کرده‌اند را ارزانتر به یک زباله جمع‌کن مرد بفروشند و این قسمتی از دردهای جامعه ما است.

لیلا ارشد اظهار کرد: من صدای قسمت خاموش شهر هستم، صدای زنان و‌ کودکانی که پناهی ندارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز