خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات کشور:

۸۶ نفر در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند/ ستاد انتخابات کشور موظف به ثبت‌نام افراد است

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۹۱۶

رئیس ستاد انتخابات کشور از ثبت نام ۸۶ نفر خبر داد و تاکید کرد: ما به عنوان ستاد انتخابات کشور موظف هستیم افرادی که با این شرایط می‌آیند، ثبت نام کنیم و افرادی که می‌آیند بدانند چه کاری می‌خواهند کنند و شورای نگهبان را به زحمت نیاندازند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی اصغر احمدی دقایقی پیش در گفت‌وگویی تلویزیونی درخصوص روند نام‌نویسی افراد در انتخابات ریاست جمهوری گفت: براساس آماری که هم‌اینک به من داده‌اند، ۸۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

او ادامه داد: براساس آمار ثبت شده نهایی تا ساعت ۱۳.۳۰، نام‌نویسی ۶۸ نفر نهایی شده است که از این تعداد، یک نفر خانم و ۶۷ نفر آقا بوده‌اند.

معاون سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه مسن‌ترین فرد ثبت‌نام‌کرده ۷۹ ساله و جوان‌ترین فرد، ۲۱ ساله بوده‌اند، اظهار داشت: در قانون محدودیت سن و محدودیت مدرک تحصیلی وجود ندارد. ۱۷ نفر دارای مدرک دیپلم، چهار نفر ۴ فوق دیپلم، ۲۳ نفر لیسانس، ۱۵ نفر فوق لیسانس،پنج نفر دکتری و چهار نفر تحصیلات حوزوی دارند.

احمدی‌ درخصوص شرایط ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ضمن تشکر و احترام به عزیزانی که احساس مسئولیت می‌کنند و خود را واجد شرایط می‌دانند، باید به ضعف قانون اشاره کنم که درخصوص مدرک تحصیلی، وضعیت سنی و شرایط جسمی چیزی ذکر نشده است.

او افزود: کاندیداهای ریاست جمهوری باید شرایط رجال مذهبی - سیاسی، ایرانی‌الاصل بودن، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، مدیر و مدبر بودن، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور را داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه تفسیر قانون اساسی برعهده شورای نگهبان است، خاطرنشان کرد: ما به عنوان ستاد انتخابات کشور موظف هستیم افرادی که با این شرایط می‌آیند، ثبت نام کنیم و افرادی که می‌آیند بدانند چه کاری می‌خواهند کنند و شورای نگهبان را به زحمت نیاندازند.

احمدی با بیان اینکه وزارت کشور و ستاد انتخابات وظیفه ثبت‌نام افراد را به مدت پنج روز یعنی تا پایان اداری شنبه انجام خواهد داد، ابراز داشت: ما به غیر از ثبت‌نام و پر کردن مدارک کار بیشتری نخواهیم کرد و آن مدارک را در اختیار شورای نگهبان قرار می‌دهیم چراکه تنها مرجع صالح در این باره است.

او اضافه کرد: شورای نگهبان پنج روز پس از پایان مهلت ثبت‌نام، وظیفه رسیدگی به صلاحیت افراد را دارد. اگر شورای نگهبان نیاز به زمان بیشتری داشته باشند، پنج روز دوم تمدید می‌شود و در نهایت، هفت اردیبهشت شورای نگهبان اسامی افراد تایید صلاحیت شده را به وزارت کشور و ما به کاندیداها ابلاغ خواهیم کرد و از هشتم اردیبهشت تبلیغات ریاست جمهوری آغاز می‌شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز