خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیرخارجه سنگاپور با سرمدی دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۷۲۹

عصر امروز محمد مالکی عثمان وزیر مشاور در امور خارجه و وزارت دفاع سنگاپور و هیات همراه در محل وزارت امور خارجه با مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا،در این ملاقات مرتضی سرمدی ضمن اشاره به گشایش های موجود پس از توافق هسته ای و برجام٬ اظهار داشت: با برداشته شدن تحریمها علیه کشورمان زمینه برای گسترش روابط و همکاریهای دو کشور در تمامی زمینه ها از جمله همکاریهای اقتصادی و تجاری فراهم شده است. وی با بیان اینکه پس از برجام شرکتهای خارجی از کشورهای مختلف آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در ایران اعلام کرده اند٬ گفت: زمینه برای فعالیت های اقتصادی شرکت های سنگاپوری در ایران از جمله سرمایه گذاری در بخش انرژی فراهم است.

قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تاکید بر اراده مقامات ایرانی بر گسترش روابط با سنگاپور افزود: شایسته است با رفع موانع احتمالی٬ شرایط همکاریهای اقتصادی و سرمایه گذاری ها بیش از پیش مهیا شود که مهمترین گام در این زمینه تقویت تبادلات بانکی است.

وزیر مشاور در امورخارجه و وزارت دفاع سنگاپور هم در این دیدار ضمن اشاره به سابقه تمدنی ایران و اعلام آمادگی برای تقویت روابط دوجانبه با کشورمان٬ اظهار داشت:  امیدواریم زمینه های گسترش همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری شرکت های سنگاپوری در ایران هر چه سریع تر فراهم شود. مالکی عثمان همچنین گفت: علاوه بر همکاریهای اقتصادی٬ روابط دوجانبه می تواند در زمینه های فرهنگی٬ هنری٬ آموزشی٬ تبادل استاد و دانشجو نیز تقویت گردد.

این مقام سنگاپوری در پایان بر اراده دولت متبوع خود بر تسهیل شرایط برای گسترش هر چه بیشتر روابط و همکاریهای دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز