خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد انتخابات استان زنجان در جمع خبرنگاران خبرداد:

ثبت نام ۵ هزار و ۱۳ نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستای استان زنجان/ رشد ۶ درصدی داوطلبان نسبت به دوره قبل

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۸۵۹

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا ۵ هزار و ۱۳ نفر در استان زنجان ثبت نام کردند که با رشد ۶ درصدی نسبت به دوره قبل روبه رو است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سیدبیوک موسوی، معاون سیاسی امنیتی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان زنجان امروز(۷ فروردین) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در سال جدید انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را پیش رو داریم که این انتخابات با فراز و نشیب هایی همراه خواهد بود.

موسوی، موضع گیری نسبت به مجموعه دولت توسط برخی گروه ها را بخشی از این فراز و فرودها عنوان کرد و گفت: رفتارهای ناپسند و هجوم های ناجوانمردانه و تخریب های غیرمعقول نسبت به مجموعه دولت را شاهد بودیم ولی دولت کارنامه قابل قبولی در تمام حوزه ها دارد.

این مقام مسوول به توفقیات این دولت نسبت به دولت های قبلی اشاره کرد و یادآور شد: در بیانات رهبری هم اقداماتی که در خصوص اقتصاد مقاومتی، ایجاد شرایط امنیت عمومی مطلوب در سطح کشور قابل توجه بود که از دستاوردهای دولت یازدهم به شمار می رود.

موسوی با ابراز امیدواری از برگزاری انتخابات پرشور و به دور از هر گونه مشکل گفت: زمان ثبت نام کاندیداهای انتخاباتی شورای شهر در بازه زمانی تعطیلات نوروز بود ولی با توجه به شرایط مطلوبی که در استان فراهم شده بود نسبت به دوره قبل افزایش ۶ درصدی داشتیم.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان ادامه داد: در این بازه زمانی ۵ هزار و ۱۳ نفر در این انتخابات داوطلب شدند که کل داوطبان شورای شهر به ۷۷۷ نفر رسید که ۱۵ درصد نسبت به دوره قبل افزایش داشت و کل داوطلبان شورای روستایی ۴ هزار و.۲۳۶ نفر بود که ۴.۶ درصد افزایش داشت.

موسوی با یادآوری اینکه تعداد بانوان داوطلب در این دوره ۲۹.۸ درصد نسبت به دوره قبل افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: از بین داوطلبان ثبت نام شده  ۱۸۳ نفر را بانوان و ۴ هزار و ۸۳۰ نفر را آقایان با افزایش ۵.۴ درصدی تشکیل می دهد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: این حضور نشان از انتخاباتی پرشور در استان دارد و اسامی داوطلبان تائید صلاحیت شده تا ۱۷ اردیبهشت امسال به صورت قطعی اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه به لحاظ امنیتی شرایط مطلوبی در استان زنجان حاکم است، افزود: به طور میانگین ۶۰ هزار خودرو روزانه در سطح استان تردد می کند که خوشبختانه تاکنون تصادفات سهمگین نداشتیم.

به گفته معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان، در شهر زنجان هم ۲۷۱ نفر ثبت نام شدند که ۲۱۹ نفر را آقایان و ۵۲ نفر را بانوان تشکیل می دهند که برای هر کرسی ۳۰ نفر ثبت نام کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه ثبت نام شوراهای روستایی به جزء پنج روستا به حدنصاب داوطلبان ثبت نامی رسیده است، افزود: در این روستاها هم به جهت اختلافات طایفه ای داوطلبی ثبت نام نکردند.

موسوی با بیان اینکه بیشترین ثبت نام ها بین داوطلبان ۳۶ تا ۴۰ سال بوده است که ۹۱۱ نفر را به خود اختصاص داده است، گفت: ۲۱ نفر از ثبت نام شدگان دارای تحصیلات حوزوی، ۱۸ نفر دکتری، ۲۲۱ نفر فوق لیسانس، ۶۸۷ نفر لیسانس، ۱۴۱ نفر فوق دیپلم، ۵۴۳ نفر دیپلم و ۳ هزار و ۴۵۰ نفر سواد خواندن و نوشتن در شوراهای روستایی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز