خبرگزاری کار ایران

احمدی پور خبر داد:

نام نویسی بیش از ۱۵ هزار نفر در انتخابات شورهای شهر و روستای گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۷۶۰

رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: ۱۵ هزارو ۴۵۳ نفر برای شرکت در انتخابات شورای شهر و روستا در گیلان ثبت نام کردند.

 به گزارش ایلنا از رشت، محمد احمدی پور در خصوص جمع بندی ثبت نام داوطبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا  گفت: تعداد افرادی که در گیلان  از ۳۰ اسفند سال ۹۵ تا ششم فروردین ۹۶ در فرمانداری ها و بخشداری ها ثبت نام کردند ۱۵ هزارو ۴۵۳نفر شامل ۹۷۷  زن و ۱۴هزار و ۴۷۶ مرد بوده است.

وی افزود: از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر؛ هزار و ۸۴۶ نفر شامل ۲۰۰ نفر زن و هزار و ۶۴۶مرد است .

رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: داوطلبان ثبت نام شده برای شوراهای اسلامی روستا ۱۳ هزار و ۶۰۷نفر شامل ۷۷۷  زن و ۱۲ هزار و ۸۱۱ مرد بوده است.

و ی گفت : از این داوطلبان ۳۲ نفر تحصیلات حوزوی ، ۴۲ نفر دکتری ،۵۴۸ نفر فوق لیسانس ،۲هزار و ۱۰۷ نفر لیسانس ،۸۸۶ نفر فوق دیپلم ،۳هزار و ۶۲۳ نفر دیپلم و ۶هزار و ۱۹۶ نفر سواد خواندن و نوشتن دارند.

رئیس ستاد انتخابات  گیلان گفت :بر اساس قانون انتخابات ؛مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت ،  مدرک تحصیلی فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا ۲۰ هزار نفر جمعیت ، مدرک تحصیلی دیپلم برای داوطلبان شورای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار و دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای داوطلبان شورای روستاهای تا ۲۰۰ خانوار جمعیت الزامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز