خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام احمدی میانجی در جمع خبرنگاران:

بیشترین صلح و سازش در بوشهر، کردستان و سیستان و بلوچستان بوده/ ورود بیش از ٣ میلیون پرونده به شوراى حل اختلاف

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۸۱۴

رئیس مرکز امور شورای حل اختلاف کشوردر مورد بودجه تخصیص یافته به این شورا گفت:بودجه اى که به ما تعلق مى گیرد بسیار ناچیز است،کسانى که در شوراى حل اختلاف فعالیت مى کنند یکسرى از بازنشسته‌ها هستند،که این ها توفع مالى آنچنانى ندارند،خیلى اوقات خودشان هم از لحاظ مالى به ما کمک مى کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام احمدى میانجى در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش ملى صبر در پاسخ به سوالى در رابطه با آمار صلح و سازش در محاکم شوراى حل اختلاف در سال ٩٥ گفت: تا ابتداى برج ١٢ بیش از ٣ ملیون پرونده وارد شوراى حل اختلاف شده که آن‌ها را بررسى کرده و نزدیک به این مقدار مختومه شد. حدودا ٣٣ درصد از این پرونده‌ها با صلح و سازش بین طرفین مختومه شد،البته این صلح و سازش شامل قتل‌هاى عمدى، غیر عمدى و نزاع‌هاى دست جمعى است.

او تاکید کرد: ایجاد صلح و سازش نسبت به صدور راى بسیار سخت است اما خوشبختانه این آمار قابل توجه است ولى آمار ما بیش از این است،و توقع داریم این آمار به ٥٠ درصد و بیش از آن نیز برسد.

 او با بیان اینکه این آمار مربوط به استان‌ها مختلف است،افزود: میزان صلح و سازش در برخی از استان‌ها کم‌تر از این آمار و در برخى دیگر بیشتر است. مثلا در استان بوشهر، سیستان و بلوچستان و کردستان آمار صلح و سازش خوب ،ولى در برخى استان‌ها کم است و این آمار در تهران متوسط است.

رئیس مرکز امور شورای حل اختلاف کشور در پاسخ به سوالى در رابطه با اینکه با توجه به اجرایى شدن قانون جدید شوراى حل اختلاف صلاحیت این مرجع افزایش پیدا کرده ،آیا حجم پرونده‌ها نیز دچار تراکم شده است یا خیر؟ توضیح داد:طبق قانون جدید یکسرى از صلاحیتها را از ما گرفته‌اند و یکسرى صلاحیت جدید را به ما تفویض کردند.در مجموع در کل کشور چندان تفاوتى نکرده است،ما پرونده هاى مختلفى داریم که اکثر آن ها حقوقى هستند و بیشتر مربوط به مسائل مالى است.

میانجى در پاسخ سوال خبرنگارى درباره بیمه کارکنان شوراى حل اختلاف گفت:بحمدالله بیمه را راه اندازى کرده‌ایم. براى این افراد بیمه تکمیلى نیز فراهم شدو از یکماه پیش اجرایى شده است.

او با اشاره به مشکلات شوراى حل اختلاف در مورد بودجه تخصیص یافته به این شورا گفت: بودجه‌اى که به ما تعلق مى گیرد بسیار ناچیز است. کسانى که در شوراى حل اختلاف فعالیت مى‌کنند یکسرى از بازنشسته‌ها هستند،که این ها توقع مالى آنچنانى ندارند،خیلى اوقات خودشان هم از لحاظ مالى به ما کمک مى‌کنند.

رئیس مرکز امور شورای حل اختلاف کشور در ادامه،گفت:در این همایش یکى از این افرادى که مورد تقدیر قرار گرفت در طول این سالها ٦ میلیارد تومان از جیب خود کمک کرده است،که بتواند صلح و سازش ایجاد کند.برخى از افراد براى ما ساختمان‌هایى ساخته اند که در عوض آن مبلغى دریافت نکرده‌اند ،ولى بیش از ١٤ هزار نفر نیروى جوان داریم که مدت ده سال است براى ما خدمت کرده‌اند و مبلغى که ما به آنها مى پردازیم بسیار ناچیز است که من خجالت مى کشم این مبلغ را حتى به فرزند خودم بپردازم.

او بیان کرد:اما این افراد با همین میزان دریافتى براى ما کار کرده‌اند،ما در خواست داریم که براى این مشکل فکرى شود که هم آینده این عزیزان مشخص شود و هم دریافت‌ها سر و سامان پیدا کند. در سال ٩٥ ، ١٥٠میلیارد تومان درآمد پیش بینى شده بود که به خزانه واریز کنیم که طبق قانون باید ١٠٠ درصد این مبلغ را به خود ما بدهند،ما به جاى ١٥٠ میلیارد تومان، ٢٥٠ میلیارد تومان به خزانه واریز کردیم که آن ١٥٠ میلیارد تومان را هم به ما نمی‌دهند و از این جهت ما شدیدا در مضیقه هستیم.

او در پاسخ به سوالى در مورد اینکه شوراى حل اختلاف قاضى جدید استخدام مى کند یا خیر گفت:در همین چند روزه از طریق منابع انسانى قوه قضاییه با یک آگهى اعلام مى شود که علاقه مندان در اردیبهشت ماه در آزمون مربوطه ثبت نام کنند و انشاالله در تیر ماه آزمون برگزار مى‌شود.این آزمون دو مرحله‌ای است و تا آن میزان که قبول شوند استخدام مى‌کنیم.پیش‌بینى مى‌کنیم که بین ٣٠٠ تا ٤٠٠ نفر در این آزمون قبول شوند که بتوانیم آنها را استخدام کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز