خبرگزاری کار ایران

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌‌وگو با ایلنا:

افراد مستقر در مراکز نظامی حق فعالیت سیاسی ندارند/احزاب اصولگرا سهم‌خواهی نکنند

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۴۱۴

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت:شورای نگهبان می‌تواند جلوی نامزدهایی که شرایط لازم را ندارند بگیرد و نه تنها در مورد شخص بقایی بلکه هر کسی که اینگونه بخواهد به صحنه بیاید و نامزد ریاست جمهوری شود حتما شورای نگهبان نظر خاص خود را بیان می‌کند .

سیدکمال سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در رابطه با اینکه میرسلیم بیان کرده تصمیات جمنا بدون مشورت با موتلفه انجام شده و نسبت به اعلام حمایت باهنر از نامزد نهایی بدون هماهنگی با موتلفه نقد داشته است، گفت: مطلبی که آقای باهنر گفتند درست است و نامزد مورد تایید جبهه پیروان نامزد نهایی جمنا است و البته هنوزمشخص نشده است که این شخص کیست.

او با بیان اینکه آقای میر سلیم از بزرگان اصولگرایی و قابل احترام هستند، بیان کرد: در جلسه‌ای که باهنر مطالبی در راستای حمایت از جمنا عنوان کرد آقایان حبیبی و بادامچیان هم حضور داشتند و حمایت از نامزد جبهه مردمی جزء استراتژی  جبهه  پیروان و راه درستی است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درادامه تایید کرد: جمنا از بین کسانی که در مجمع عمومی خود به رای گذاشته شدند و آقای میرسلیم هم جزء این  لیست بودند و اگر به 10 نفر برسند جبهه پیروان ملزم به حمایت از آن شخص است و موتلفه هم با این سازوکار مخالف نیست.

امیدواریم احزاب اصولگرا سهم خواهی نکنند

سجادی درباره اینکه باهنر تاکید داشته که روند شکل گیری جمنا بدون اختلاف و نقص نبوده آیا این اختلافات حل شده و یا ممکن است ادامه‌دار شود، بیان کرد: این طراحی که صورت گرفته در واقع چتر بزرگی است که اکثریت اصولگرایان را زیر این چتر قرار می‌دهد، اما اگر حزبی و احزابی بیایند منافع خود را در نظر گیرند آفت این ساختار است و امیدواریم به خوبی مدیریت شود و به آنجا نرسد که  احزاب سهم‌خواهی داشته باشند.

او تاکید کرد: اکثریت اصولگرایان طرح جبهه مردمی را برای ریاست جمهوری قبول دارند و هرحرکتی ممکن است اشکالاتی داشته باشد، اما در مجموع تشکیل جبهه مردمی حرکت قابل قبولی است.

جامعه روحانیت مبارز به عنوان گروه مرجع اصولگرایان /هیچ حزبی در جمنا محور نیست

این فعال سیاسی اصولگرا درباره اینکه ممکن است دلیل اختلاف در شکل گیری جمنا کم رنگ شدن نقش جامعتین باشد، گفت: هیچ  تشکلی در جبهه مردمی محور نیست و جامعه روحانیت مبارز به عنوان گروه مرجع اصولگرایان از این ساختار حمایت می‌کند  و جایگاه خود را دارد، اما حزب دیگری نمی‌تواند مدعی باشد که در این مجموعه محوریت دارد.

سجادی با بیان اینکه هر حزبی بخواهد سهم خواهی کند موجب اختلاف است، تاکید کرد:  ساختار جبهه مردمی از حمایت جامعه روحانیت مبارز و آیت الله موحدی کرمانی برخورداراست و همچنان روحانیت مبارز را گروه مرجع خود می‌دانیم  و از آن حرف شنوی داریم.

 قرار گرفتن افراد در لیست جمنا برآیند نظر کلیه اصولگرایان است 

او درباره عدم هماهنگی برای قرار گرفتن افراد در لیست جمنا که موجب واکنش برخی از افراد شد تصریح کرد: اسامی بنا بر افرادی که شاخص بودند ذکر شد و لزوما با افراد برای نامزدی مشورت نشده است و این واکنش‌‌ها به نوعی درست است،اما قرار گرفتن افراد در لیست جمنا  برآیند نظر کلیه اصولگرایان است که  ممکن است از افراد هم سوال نکرده باشند که آیا شما ثبت نام می‌کنید یا خیر.

برای افراد مستقر در مراکز نظامی منع فعالیت سیاسی وجود دارد

سخنگوی جبهه مردمی در باره اینکه با توجه به تاکید  رهبری بر عدم مداخله نظامیان در انتخابات موضوع  حمایت محسن رضایی از جمنا مطرح است و با توجه به اینکه یک شخصیت نظامی محسوب می‌شوند  حضورش در همایش‌های  انتخاباتی  و اعلام حمایت از یک جبهه و جریان خلاف فرمایش رهبری نیست، گفت: باید دلیل اظهار نظرهای آقای رضایی را  از خودشان پرسید؛ اگرفردی نظامی مستقر و دارای مسئولیت نظامی باشد حرف شما صحیح است و برای افراد مستقر در مراکز نظامی با پست نظامی منع فعالیت وجود دارد .

بی‌طرفی از ویژگی های شورای نگهبان است

او در مورد ضرورت بی‌طرفی شورای نگهبان و اعضا در انتخابات گفت: شورای نگهبان را یک نهادی می‌دانیم که از ویژگی خاص برخوردار است و اصل این است که طرفدار شخص و فردی نباشد و این را جزء ویژگی شورای نگهبان می‌دانیم و اینگونه هم باید عمل کنند .

اعلام نامزدی بقایی عجیب است

 سجادی با اشاره به اعلام نامزدی حمید بقایی برای انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: اعلام نامزدی بقایی عجیب به نظر می‌رسد و به عنوان شخصی که دارای تحصیلات جامعه‌شناسی هستم و تجربه شخصی و حزبی دارم، نامزدی  او عجیب است. البته  نهادی به نام شورای  نگهبان وجود دارد که می تواند جلوی نامزدهایی که شرایط لازم را ندارند بگیرد و فکرمی‌کنم این انجام خواهد شد و نه تنها در مورد  شخص بقایی بلکه هر کسی که اینگونه بخواهد به صحنه بیاید و نامزد ریاست جمهوری شود حتما شورای نگهبان نظر خاص خود را بیان می‌کند .

صحبت‌های مشایی یک شوخی است

او در رابطه  با اظهارات مشایی مبنی بر اینکه در صورت رد صلاحیت بقایی دو قطبی در جامعه  ایجاد می‌شود، آیا این اظهارات در تقابل با صحبت‌های رهبری نیست، بیان کرد: صحبت‌های مشایی را به عنوان یک شوخی تلقی می‌کنم لذا مشایی از این دست اظهارات در سال های گذشته هم داشت  و خیلی جدی به نظر نمی‌رسد اساس ندارد و رسانه‌ها نباید به اینگونه صحبت‌ها که به طنزتلخ  شبیه است بها دهند و ملزم نیستیم اینگونه اظهارات افراد را تفسیر کنیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز