خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛/۶/

توضیحات محسنی‌اژه‌ای درباره آخرین وضعیت شکایت سیدمحمد خاتمی و پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۸۷۵

سخنگوی قوه‌قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت سیدمحمدخاتمی، صندوق ذخیره فرهنگیان و معوقات بانکی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود درباره معوقات بانکی و برخی پرونده‌های اختلاس گفت: قوه قضائیه در اینگونه پرونده‌ها به طور مستقیم ورود کرده است. جالب است بانک در بعضی موارد شاکی نمی‌شود  که ما خودمان از بانک شاکی می‌شویم .

او ادامه داد: قوه قضائیه به لحاظ اهمیت مسئله و اجرای عدالت در جامعه  به عنوان مدعی العموم وارد می‌شود. ما این امر را آسیب شناسی می‌کنیم  و نتایج را در اختیار بانک مرکزی، دولت و بانک‌ها قرار می دهیم که مشکل را رفع کنند و همچینن هشدارهایی به گیرندگان تسهیلات می‌دهیم.

سخنگوی قوه‌قضاییه با تاکید بر اینکه همه معوقات بانکی فساد و اختلاس نیست، اظهار کرد:، ما چند نوع فساد و اختلاس داریم. در زمینه بانکی ممکن است برخی بر خلاف قوانین و مقررات تسهیلات دریافت کنند، یا  با اسناد صوری و جعلی و یا اینکه با یک پروژه دروغی تسهیلات دریافت کرده و باید در جایی که مصرف کند ، نکرده است. عده دیگری هم هستند که ارزش وثیقه گذاشته شده را  با تبانی کارشناس قیمتش را ده برابر کردند که در این صورت جرم صورت گرفته است .  اما هنگامی است که فردی با رعایت  همه مقررات تسهیلات گرفته ولی به خاطر رکود، تحریم و بازار نتوانسته کاری انجام دهد  که در این صورت ، نه مجرم بوده و نه دستگیر می شود. حتی دستگاه قضایی و دولت به او کمک می‌کنند.

او با بیان اینکه قوه قضائیه با دانه درشت‌ها ی فساد اقتصادی برخورد می‌کند، گفت: ما باید باور کنیم و  بدانیم فساد اقتصادی چقدر مضرر است و قوه قضائیه باور دارد که این فساد مثل خوره به جان کشور می‌افتد. اگر تبعیض قائل شویم و افراد وابسته به قدرت را کنار بگذاریم و به افراد کم بضاعت در این زمینه رسیدگی کنیم، عدالت نیست.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: کسی عاشق چشم و ابرو کسی نیست که ده میلیارد به کسی بدهد، اگر ما واقعا می خواهیم با فساد مبارزه کنیم تلاش همه جانبه لازم است. قوه قضاییه  در مبارزه با فساد مصم است و تمام تلاش خود را  بر اساس وظایف شرعی و قانونی برای برخورد با همه مظاهر فساد انجام می‌دهد و بدون تبعیض و توجه به فشارها، کار خودش را پیش ببرد. مردم باید کمک کنند با صاحبان قدرت و ثروتی که با فساد به این سرمایه رسیده‌اند، مبارزه کنیم.

سخنگوی قوه‌قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت:  این پرونده همچنان در دادسرا است و به دادگاه ارسال نشده است.  ۴نفر بازداشت بوده و تعدادی از متهمان نیز آزاد شده‌اند. مسایل کارشناسی در حال اجرا است و افراد جدیدی هم بازداشت نشده‌اند.

او درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت سید محمد خاتمی از سردار نقدی گفت:‌ در ارتباط با این پرونده خبر  جدیدی به دست ما نرسیده و پرونده در مرحله دادسرا است.

معاون اول قوه‌قضاییه در مورد حضور کارمندان برخی سفارت‌خانه‌ها در پارتی‌های شبانه اظهار کرد: ضرورت دارد که برخوردهای لازم صورت بگیرد و فرقی هم نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز