خبرگزاری کار ایران

در دیدار تخت‌روانچی با وزیرخارجه هلند مطرح شد؛

هلند به برجام متعهد است/اعلام آمادگی برای مبارزه با تروریسم

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۶۴۲

معاون اروپا و امریکا وزارت امور خارجه که در چارچوب مشورتهای سیاسی به هلند سفر کرده است، با «برت کوندرس » وزیر امور خارجه هلند دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، وزیر امور خارجه هلند در ابتدای این دیدار با ابراز تاسف از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، این ضایعه را به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

برت کوندرس با استقبال از گسترش مناسبات دوجانبه تصریح کرد: هلند به برجام متعهد است و علاقمند به توسعه روابط دوجانبه است .

وزیر امور خارجه هلند با اشاره به زمینه همکاری بین دو کشور در حوزه منطقه‌ای تصریح کرد: تروریسم و موضوع آوارگان موضوعاتی هستند که هلند و اروپا می‌توانند با جمهوری اسلامی ایران همکاری داشته باشند.

مجید تخت‌روانچی در این دیدار تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار توسعه مناسبات با اروپا می‌باشد و ما  معتقدیم همکاری‌ها با اروپا می‌تواند در حوزه‌های دوجانبه و منطقه‌ای گسترش یابد.

او در این رابطه به تداوم رایزنی‌ها  در خصوص تحولات منطقه از جمله یمن، افغانستان، سوریه و عراق تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه اضافه کرد: همکاری‌های بین ایران و هلند علاوه بر حوزه نفت و گاز، در زمینه‌ انرژی‌های تجدید پذیر و همچنین زیر شاخه‌های اقتصاد از جمله در  بخش کشاورزی می‌تواند گسترش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز