خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس جمهور:

ایران از تهدید دشمنان نمی‌ترسد

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۷۴۰

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه صنعت پتروشیمی یکی از صنایعی است که اکثر ویژگی ها و رویکردهای اقتصاد مقاومتی در آن قابل تحقق است، گفت: صنعت پتروشیمی به معنای واقعی از ظرفیت های داخلی کشور استفاده می کند و با ایجاد ارزش افزوده بالا از صدور مواد معدنی خام جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان خوزستان در شهرستان ماهشهر حضور یافت و پس از افتتاح فاز دوم شرکت پتروشیمی کارون در مراسم افتتاح این کارخانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و افزود: انقلاب اسلامی که به تعبیر امام راحل انفجار نور بود، موفق شد رژیمی که از حمایت قدرت های بزرگ بهره می برد را با روش‌های مسالمت آمیز سرنگون کند و پیام جدید و آرمان های بلندی در جهان مطرح سازد.

معاون اول رییس جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران با ایستادگی ملت و هدایت‌های مقام معظم رهبری تلاش‌های وسیعی انجام داده تا آرمان‌های انقلاب اسلامی محقق شود.

او ادامه داد: گام‌های بلندی در جهت پیشرفت ایران برداشته شده و امروز که امنیت یکی از مهمترین خواسته‌های مردم منطقه است، جمهوری اسلامی ایران در این منطقه ناامن، با ثبات‌ترین و امن‌ترین کشور منطقه است.

جهانگیری با بیان اینکه قدرت‌های بزرگ به دلیل شکست سیاست‌های خود در این منطقه تلاش می‌کنند دستاوردها و موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران را خدشه‌دار کنند، تصریح کرد: قدرت‌های بزرگ با توسل به شعارهای دروغین نظیر آنکه ایران حامی تروریسم است تلاش دارند مانع از پیشرفت ملت ایران شوند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: اگر از خود آنها بپرسیم که خطرناک ترین گروه های تروریستی کدام هستند می گویند: داعش، القاعده و جبه النصره و اگر از خود این گروه‌های تروریستی سوال شود که دشمن اصلی شما کیست بی تردید خواهند گفت جمهوری اسلامی ایران اما برخی کشورها با وقاحت ایران را حامی تروریسم معرفی می‌کنند تا ما را از مسیری که انتخاب کرده‌ایم منحرف سازند.

او اظهار داشت: امروز که تندروی و افراطی گری در غرب حاکم شده باید به روش های عقلانی و مدبرانه که برای پیشرفت جمهوری اسلامی ایران طرحی کرده‌ایم ادامه دهیم و همه دنیا خوب می‌داند که جمهوری اسلامی ایران به مقررات بین المللی و توافقات خود پایبند است و از تهدیدات دشمنان نمی‌ترسد و از لبخند آنها نیز شاد نمی‌شود.

جهانگیری در ادامه با اشاره به چالش‌های پیش روی توسعه و پیشرفت ایران گفت: یکی از مسائل اصلی پیش روی توسعه اقتصادی کشور موضوع بیکاری مردم و به خصوص جوانان تحصیلکرده است که با توجه به تجربه علمی دنیا، راه حل مشکل بیکاری جز از طریق تولید و سرمایه گذاری امکانپذیر نیست.

معاون اول رییس جمهور خاطر نشان کرد: برای اینکه در کشور به شکل مطلوب سرمایه گذاری صورت گیرد در مرحله اول نیازمند سیاست های اقتصادی دقیقی هستیم که همگان نسبت به این سیاست ها توافق داشته باشیم و خوشبختانه امروز اقتصاد مقاومتی نسخه ای است که قوای سه گانه و نیروهای مسلح به آن اعتقاد دارند و برای اجرای آن مصمم هستند.

او ضمن برشمردن رویکردهای پنج گانه اقتصاد مقاومتی، صنعت پتروشیمی را صنعتی با ظرفیت بالا توصیف کرد که می تواند به همه این رویکردها جامه عمل بپوشاند.

جهانگیری همچنین با اشاره به حضور خود برای افتتاح مجتمع پتروشیمی تخت جمشید در ماهشهر گفت: براساس گزارشی که مسئولین ارائه کردند این شرکت با دانش فنی و مهندسی داخلی احداث شده و بخش عمده ای از تجهیزات آن نیز ساخت داخل کشور است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به حضور و نقش آفرینی بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی تصریح کرد: اگر به بخش خصوصی میدان داده شود و برای اعتبار و امنیت او به خطر نیفتد قادر است بسیاری از موانع اقتصادی کشور را حل کند و هنر مدیران کشور باید این باشد که موانع را از پیش روی بخش خصوصی واقعی بر طرف کنند.

جهانگیری همچنین با اشاره به ویژگی برون گرایی در صنعت پتروشیمی تصریح کرد: ویژگی برون گرایی در این صنعت فقط صادرات نیست بلکه قادر است منابع خارجی و دانش فنی را از خارج جذب کند و خیلی از شرکت‌ها و بانک‌های خارجی علاقمند هستند در صنعت نفت، پتروشیمی و صنایع معدنی ایران سرمایه گذاری نمایند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ایران قادر است در مقطع کنونی کانون توسعه اقتصادی باشد، گفت: اگر مزاحمت ها از پیش روی ملت ایران برداشته شود ایران می تواند چند صد میلیارد دلار طرح در سالهای آینده اجرا کند.

جهانگیری با اشاره به ۱۲۰ طرح اولویت دار که از سوی دولت برای سال اقدام و عمل پیش بینی شده، گفت: بخش عمده ای از این طرح ها مربوط به صنعت پتروشیمی است که منجر به تولید ۹ میلیون تن محصول به ارزش ۶ میلیارد دلار خواهد شد که اکثر این طرح ها یا تکمیل شده اند و یا تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.

وزیر نفت هم در این مراسم با بیان اینکه امسال سالی استثنایی برای صنعت پتروشیمی ایران است گفت: واحدهای پتروشیمی که امروز در استان خوزستان مورد بهره برداری قرار گرفت همگی جزو طرح های اقتصاد مقاومتی و از مصادیق بارز تکمیل زنجیره تولید بودند.

گفتنی است معاون اول رییس جمهور پس از افتتاح فاز دوم شرکت پتروشیمی کارون که ظرفیت تولید آن حدود ۱۰۰ هزار تن در سال است و در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار احداث شده است، فاز اول مجتمع پتروشیمی تخت جمشید را نیز مورد بهره برداری قرار داد. میزان اشتغالزایی مجتمع پتروشیمی تخت جمشید ایجاد فرصت های شغلی برای ۵۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۳۰۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز