خبرگزاری کار ایران

بیانیه ۱۹۱ نفر از نمایندگان مجلس:

اعدام آیت‌الله نمر حاکی از بی‌مسئولیتی حاکمان عربستان بود

۱۹۱ نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای بار دیگر ضمن محکوم کردن اعدام آیت‌الله شیخ نمر توسط دولت عربستان از سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشر خواستند از رفتارهای دوگانه و متناقض با اینگونه جنایات ضدبشری عربستان خودداری کرده و با محکومیت این اقدامات به وظیفه قانونی و اخلاقی خود عمل کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، متن این بیانیه به شرح زیر است: 

در بخشی از این بیانیه آمده است: دوازدهم دی‌ماه سال گذشته دولت عربستان در اقدامی غیرانسانی و مغایر با موازین بین‌المللی آیت‌الله شیخ نمر روحانی برجسته و عالیقدر جهان اسلام را به شهادت رساند. 

نمایندگان مجلس در این بیانیه تصریح کردند:‌ اعدام و شهادت آیت‌الله شیخ نمر در شرایطی که تروریست‌های افراطی و تکفیری آسایش و امنیت منطقه و جهان را سلب و ثبات و آرامش را در منطقه تهدید کرده‌اند حاکی از عمق بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی حاکمان دولت عربستان بود. 

در این بیانیه نمایندگان مجلس تاکید کردند: عربستان سعودی که در سال‌های اخیر با حمایت پیدا و پنهان از تروریسم در منطقه و حمله و تجاوز به خاک یمن و کشتار مردم بی‌گناه آن و حمایت از سرکوب شهروندان دیگر کشورها نقش غیرسازنده‌ای در ثبات منطقه پیش گرفته در عمل در جهت تشدید تفرقه در منطقه گام برمی‌دارد. 

نمایندگان مجلس بار دیگر ضمن محکومیت اعدام آیت‌الله شیخ نمر توسط دولت عربستان از سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشر خواستند از رفتارهای دوگانه و متناقض با اینگونه جنایات ضدبشری عربستان خودداری کرده و با محکومیت این اقدامات به وظیفه قانونی و اخلاقی خود عمل کنند.

عضو هیات رییسه مجلس با قرائت این بیانیه گفت: تعداد زیادی از نمایندگان در حال مراجعه برای امضای این بیانیه هستند و تعداد امضاها در حال افزایش است.

کد خبر : ۴۴۴۳۷۴