خبرگزاری کار ایران

موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

وقتی بودجه یک طرف سرازیر شد، ناله‌ها بلند می‌شود/بیت‌المال نباید در اختیار عده محدودی قرار بگیرد

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به نمایندگان مجلس تاکید کرد: شما باید برنامه بودجه را به گونه‌ای تنظیم کنید تا مانند خون به تمام اجزای کشور و افراد ضعیف و ناتوان برسد. این بودجه باید به گونه‌ای تنظیم شود که در یک کشور فرد بی‌خانه باقی نماند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران با ضروری دانستن صبر و استقامت در راه خدا گفت: اگر ما بر پهلوی پدر و پهلوی پسر پیروز شدیم، اگر بر صدام پیروز شدیم، به دلیل صبر و استقامت و تبعیت از رهبری بوده است.

اگر امریکا نتوانست غلطی بکند، به دلیل همین صبر در راه خدا بود

او با بیان اینکه اگر امریکا نتوانست غلطی بکند و شاه فرار کرد به دلیل همین صبر در راه خدا بود، اظهار داشت: قرآن می‌گوید شما را جای آنها قرار دادیم. شاه فراری شد، نظام شاهنشاهی ساقط شد و اکنون شما حاکم شدید. شما را ما حاکم کردیم تا ببینیم چه می‌کنید. اگر شکرگذار باشید قدرت‌تان را بیشتر می‌کنیم ولی اگر کفر بورزید عذاب‌تان سخت است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران ادامه داد: اگر مسئولان نظام به جای شکر، کفر بورزند آنگاه قدرت از دست آنها گرفته می‌شود. شکر این مسئولیت و نظام، انجام وظیفه است. این وظیفه چیست؟ آقایی که پشت میز نشسته‌ای خداوند این قدرت را به شما داده است تا به داد فقیر و ناتوان برسی.

بودجه باید به گونه‌ای تنظیم شود که در یک کشور فرد بی‌خانه باقی نماند

موحدی کرمانی خطاب به نمایندگان مجلس تصریح کرد: شما باید برنامه و بودجه را به گونه‌ای تنظیم کنید تا مانند خون به تمام اجزای کشور و افراد ضعیف و ناتوان برسد. این بودجه باید به گونه‌ای تنظیم شود که در یک کشور فرد بی‌خانه باقی نماند. این گونه بودجه را تنظیم کنید نه آنکه بیت‌المال در اختیار عده محدودی قرار بگیرد و حقوق‌های نامتعارف به وجود بیاید، فریادهای رهبر به وجود بیاید و اعتراض‌ها و فریادهای مردم به وجود بیاید که همه مردم از دست غارتگران بیت‌المال، ناله بکنند.

او با بیان اینکه آقایی که در این نظام مسئولیت داری، این پست به شما داده نشده است تا نزدیکان و دوستانت را در کار آن هم از نوع کارهای پردرآمد بیاوری، خاطرنشان کرد: این‌ها مشغول شوند ولی فردی که پارتی ندارد، می‌آید و شما می‌گویید کار نیست، بودجه نیست و استخدام ممنوع است. چرا ممنوع است؟ وقتی بودجه یک طرف سرازیر شد، آن وقت ناله‌ها بلند می‌شود. 

دشمن خارجی امید پیدا کرده بود که می‌تواند به نظام ضربه بزند

موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به فرارسیدن ۹ دی اعلام کرد: ۹ دی روز تجدید بیعت ملت با ولایت و روز به خاک مالیدن پوزه استکبار است و روزی که مردم نشان دادند خطرشناس هستند و برای دفع خطر تصمیم می‌گیرند.

او گفت: دشمن خارجی امید پیدا کرده بود که می‌تواند به نظام ضربه بزند و قدرت‌طلبان داخلی نیز امید پیدا کرده بودند و درنهایت مردم پس از هشت ماه صبر و خون دل خوردن، به خیابان ریختند و محشری به پا کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: بصیرت، آگاهی و حضور به موقع و اقدام قاطع است و پیوسته مورد تاکید مقام معظم رهبری در ۹ دی خود را نشان داد و ملت با آگاهی، بیدار شدند. کسانی به آتش اختلاف دامن زدند که متاسفانه سوابق خوبی در انقلاب داشتند و این امر خطر را دوچندان کرد و ناآگاهان را فریب داد و به همین دلیل فتنه درون از جنگ برون با دشمن خطرناک‌تر است.

ان‌شاءالله دیگر مسئولی در جمهوری اسلامی نباشد که فریب امریکا را بخورد

او با بیان این‌که همه مردم در جریان ۹ دی به این خطر توجه کردند، گفت: مردم به امر خطیر بصیرت که مورد تاکید رهبری است، توجه کنید کما این‌که توجه کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به نقض برجام ازسوی امریکا، گفت: مقام معظم رهبری از همان روز نخست می‌فرمودند که به آمریکا خوش‌بین نیستم، چرا مسئولان توجه نکردند. رهبری معظم می‌فرمودند آمریکا دشمن است و به دنبال فریب دادن ما است.

موحدی کرمانی گفت: بحمدالله برخی مسئولان ما رسماً عذرخواهی کردند و گفتند که فریب وزیر امور خارجه امریکا را خوردیم و ان‌شاءالله دیگر مسئولی در جمهوری اسلامی نباشد که فریب امریکا را بخورد. مسئولی نباشد که هنوز به امریکا امید داشته باشد.

چرا باید جوانان هوشمند و پراستعداد ما بیکار بمانند؟

او با تاکید بر لزوم توجه به امکانات فراوان داخل کشور، یادآور شد: چرا باید جوانان هوشمند و پراستعداد ما بیکار بمانند؟ چرا جوانان ما به‌کار گرفته نمی‌شوند؟ با بهره‌گیری از این امکانات فراوان می‌توانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به رهبران کشورهای خودکامه عربی حاشیه خلیج فارس یادآور شد: ای غافلین و از خدا بی‌خبران! بدانید حکومت با کفر ممکن است بماند ولی اگر حکومت ظالم باشد مطمئن باشید این حکومت رو به زوال خواهد بود. همین حالا حکومت نابود شده خود را ببنید و به خود آیید که نخواهید آمد.

پیروزی حلب تنها یک پیروزی نظامی نیست

موحدی کرمانی با اشاره به بازپس‌گیری حلب از دست مخالفان بشار اسد بیان کرد: پیروزی حلب را تبریک می‌گویم. این مسئله تنها یک پیروزی نظامی نیست بلکه پیروزی فرهنگی و پیروزی اسلام بر کفر و پیروزی حق بر باطل است.

او در پایان خطاب به مسئولان عنوان کرد: مسئله اشتغال جوانان بیکار را جدی بگیرد. توجه به قشرهای آسیب‌پذیر را سرلوحه اقدامات‌تان قرار دهید. تعطیلی کارگاه‌های تولیدی فاجعه است. مسئله فرهنگ بسیار مهم است. حکومت امانت در دست شما است و در قیامت از امانات پرسیده می‌شود. خود را برای پاسخ دادن آماده کنید. 

 

کد خبر : ۴۴۲۹۴۰