خبرگزاری کار ایران

صدر در نشست خانه‌احزاب با ربیعی:

مسئولان باید در پناه اعتدال همه را برای مبارزه با فساد بسیج کنند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر به دنبال رفع آسیب‌های اجتماعی هستیم، باید همه کار کنند. باید از کار کار‌شناسی در این حوزه استفاده کرد هرچه قدر مسئولان پرقدرت باشند، باز هم این احتیاج هست که موضوعات را به کسب‌نظر بقیه واگذار کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، شهاب‌الدین صدر در نشست خانه احزاب با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با محوریت فقر و آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: من معتقدم بین اصلاحات و اصولگرایان و مستقلان اختلافی وجود ندارد. با تشکیل وزارت رفاه قرار شد عمران و رسیدگی به حال محرومان و نیازمندان تحت پوشش این وزارت‌خانه باشد در مجلس هشتم وزارت تعاون، کار و رفاه ادغام شد. یکی از مسئولیت‌های مهم دولت بر عهده این وزارت‌خانه است و باید به آنها خدا قوت گفت.

او افزود: کار این وزارت‌خانه مشکل است. اگر بخواهد کار‌ها صورت بگیرد، قاعدتا مسائل عمده کشوری است. اگر فقر قرار است از بین برود، این موضوعی ملی است و نیاز به حمایت‌های ملی دارد مبارزه با فساد هم همین‌طور است. اشتباهی که در کشور صورت گرفته این است که این‌ موضوعات سیاسی نیست، بلکه کلان است.

صدر یادآور شد: زمان آقای هاشمی در دولت بودم و سه قوه را هم تجربه کردم. فکر می‌کنم دولت رهبری و آقای هاشمی به لحاظ سیاسی، عام بود. همه گروه‌ها در این دو دولت مشارکت می‌کردند، به تدریج جهت‌گیری سیاسی دولت‌ها پررنگ شد. اگر به دنبال رفع آسیب‌های اجتماعی هستیم، باید همه کار کنند. باید از کار کار‌شناسی در این حوزه استفاده کرد هرچه قدر مسئولان پرقدرت باشند، باز هم این احتیاج هست که موضوعات را به کسب‌نظر بقیه واگذار کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: این موضوعات باید به شکل کار‌شناسی در فضای احزاب مطرح شود. جمهوری اسلامی ایران زمانی در دنیا الگو می‌شود که در همه ابعاد پیشرفته باشد. کشوری که عدالت هم افقی و هم عمودی در آن مستقر باشد، هم مردان و هم زنان احساس عدالت کنند، امنیت و احساس امنیت هم در آن وجود خواهد داشت. عقاید ما‌ الهام‌بخش است. اما پیشرفت‌های دیگر کشور‌ها که این عقاید را ندارند، قابل توجه است . شاخص‌های بین‌المللی موجود است و ما در این شاخص‌ها رتبه خوبی نداریم. کشورهای اسکاندیناوی در صداقت و درستی و سلامت اجتماعی از ما جلوتر‌ هستند.

او با تاکید بر اینکه مسئولان کشور باید در پناه اعتدال همه را برای مبارزه با فساد بسیج کنند، گفت: مبالغ مفاسد چه سه هزار باشد، چه هشتصد میلیارد، قابل دفاع نیست. مبارزه با این فساد نیازمند عزم ملی است. همه فعالان سیاسی باید در کار باشند.این کار‌ها نیاز به اتحاد فرابخشی دارد.

شهاب‌الدین صدر گفت:‌ در حوزه سلامت این مطرح است که یک زمانی در سال‌های اول انقلاب مردم درمان را می‌دیدند بعد گفتند بهداشت و درمان الان می‌گویند سلامت کامل جسم و روان. این کار یک وزارت‌خانه و دو وزارت‌خانه نیست. شورای عالی سلامت برای این کار دیده شده است. یعنی همه این‌ها با هم جواب می‌دهد. بیمه‌ها هم از این موضوع مستثنی نیست. زمانی که بیمه‌ها وارد وزارت رفاه شد، قرار شد جایی که خریدار مطرح است، بخش تامین منابع دیده شود.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: هر کسی هر جا قرار می‌گیرد، فکر می‌کند باید همه زیر مجموعه او باشند اما این مساله قابل اجرا نیست. امروز در دنیا عوامل مو‌ثر در سلامت دسته‌بندی شده است. از این عوامل ۲۵% در اختیار علوم پزشکی است، ۱۵% ژنتیکی و ۵۰% عوامل محیطی و اجتماعی است. اگر بخواهیم کشور توسعه پیدا کند، در تمام ابعاد نیازمند انسان‌های سالم هستیم. امروز انسان‌ها حرف اول را می‌زنند.

او با بیان اینکه شاخص عدالت در سلامت دچار مشکل است، گفت: مسائل مربوط به نقش شغل و بیکاری در زندگی انسان‌ها قابل توجه است. کسانی که بیکار می‌شوند، اولین مشکل‌شان سلامتی است. مرگ‌ومیر در بیکاران بیشتر شده است. امنیت شغلی و غذا و حمل و نقل و ترافیک و سبک زندگی سالم و تعلق مردم به حکومت و مشارکت سیاسی از عوامل مهم در نشاط مردم است. هر مقدار تعلق مردم به حکومت بیشتر باشد، امید به زندگی بالا‌تر می‌رود.

کد خبر : ۴۴۰۳۹۱