خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر کشور:

بی‌طرفی در انتخابات آینده را در تمام مراحل مدنظر قرار می‌دهیم

قائم مقام وزیر کشور گفت: بی‌طرفی در انتخابات آتی را در تمام مراحل به طور کامل انجام خواهیم داد و بر اجرای قانونی انتخابات آتی در تمام مراحل اهتمام ویژه داریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدحسین مقیمی قایم مقام وزیر کشور با بیان اینکه ۵ محور برای وزارت کشور مهم است که بر پایه آن‌ها سیاست‌گذاری‌های این وزارت‌خانه انجام می‌شود، گفت: اولین نکته‌ای که برای وزیر کشور در اولویت قرار دارد و تاکید نیز داشتند، اقتصاد مقاومتی است که معاونان سیاسی در استانداری‌ها نیز باید به این نکته توجه داشته باشند .

وی ادامه داد: امنیت اشتغال برای کارآفرینان با حوزه امنیتی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد که از فرماندارن انتظار می‌رود این امر را به خوبی انجام دهند.

قائم مقام وزیر کشور دومین محور مورد نظر در وزارت کشور را مسائل اجتماعی دانست و اظهار کرد: مسائل اجتماعی یکی از محورهای مهم است. جلساتی در وزارت کشور پیرامون آن برگزار شد و همچنین دو جلسه نیز با حضور مقام معظم رهبری تشکیل شد.

مقیمی در ادامه افزود: در جلساتی که برگزارشد، چالش‌هایی مورد بررسی قرار گرفت و همچنین راه‌های کاهش این آسیب‌ها نیز بررسی شد.

وی تاکید کرد: ۹ ماه از سال می‌گذرد و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که عملکرد مثبت بوده است.

قائم مقام وزیر کشور محور سوم را امنیت کشور خواند و گفت: خوشبختانه کشور ما از امنیت بالایی برخودار است، از معاونان سیاسی نیز می‌خواهم که این امنیت حفظ و تامین شود، زیرا امسال سال انتخابات است و برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخودار است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود، محور چهارم را برگزاری انتخابات نام برد و عنوان کرد: در انتخابات سال گذشته برای انتخاباتی که برگزار شد، ما همه شرایط را فراهم کردیم تا یک انتخابات شکوهمند و با حضور حداکثری را داشته باشیم که موفق نیز بودیم.

مقیمی خاطرنشان کرد: در انتخابات سال گذشته برای نخستین بار بود که درگیری، قتل و مصدومی نداشتیم و یک فضای آرام در کشور حاکم بود و می‌توانستیم شور و نشاط اجتماعی را در بسیاری از مناطق مشاهده کنیم.

وی یادآور شد: برای نخستین بار در کشور در اکثر استان‌ها نتایج در مرحله اول مورد تایید قرار گرفت و ما ترکیبی را در مجلس شاهد بودیم که تمامی طیف‌ها را در بر می‌گیرد.

مقیمی با تاکید بر اینکه رای مردم را حق‌الناس می‌دانیم، گفت: بی‌طرفی در انتخابات آتی را در تمام مراحل به طور کامل انجام خواهیم داد و بر اجرای قانونی انتخابات آتی در تمام مراحل اهتمام ویژه داریم.

وی پنجمین اولویت را شرایط خاص اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: دولت در شرایطی آغاز به کار کرد که تورم دو رقمی در کشور بیداد می‌کرد، رشد اقتصادی منفی و همچنین آمار بیکاری در بالاترین سطح خود قرار داشت که دولت با عملکرد خود توانست آن‌ها را برطرف کند.

قائم مقام وزیر کشور به برخی از آمارها اشاره و اظهار داشت: تورم در ابتدای کار دولت ۴۷% بود ، رشد اقتصادی منفی ۶/۷ درصد بود که امروز به ۵ درصد رسیده است که البته تا ۸ % که مدنظر دولت فاصله دارد و همچنین رشد بیکاری که به ۱۳‌% رسیده بود به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

کد خبر : ۴۳۶۷۵۳