خبرگزاری کار ایران

دبیر کل حزب ندای ایرانیان در کرمان:

آزادی‌بیان پیش‌شرط مبارزه با فساد است

فراهانی گفت: آزادی بیان، آزادی رسانه‌ها و مردم‌سالاری پیش‌شرط مبارزه با فساد است و تا نظارت مردمی نباشد، فساد ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، روز گذشته در مراسم روز دانشجو دبیرکل حزب ندای ایرانیان با حضور در دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان سخنرانی کرد.

مجید فراهانی با اشاره به مبارزه با فساد در کشور گفت: امروز فساد سیستماتیک و ساختاری در کشور پایه‌های اعتماد مردم را مانند موریانه می‌خورد؛ ما نباید فراموش کنیم از مهمترین پایه‌های اصلی نارضایتی مردم که باعث انقلاب ۵۷ شد؛ گسترش فساد مالی و ساختاری در حاکمیت بود.

وی ادامه داد: فساد، فساد است و اصلاح‌طلب و محافظه کار ندارد و تا وقتی مفسد از هر جریانی که باشد در حاشیه امنیت قرار داشته باشد، توقع توسعه کشور امیدی واهی است، فساد در تضاد با توسعه در کشورها است.

فراهانی با تشریح انواع آزادی گفت: آزادی‌بیان، آزادی رسانه‌ها و مردم‌سالاری پیش‌شرط مبارزه با فساد است و تا نظارت مردمی نباشد، فساد ادامه دارد، هر اقدام برای تحدید آزادی‌های مشروع و مصرح در قانون اساسی اولین نتیجه‌اش گسترش فساد است.

وی ادامه داد: ایران از نظر شاخص شفافیت و فساد مالی CPIدر هشت سال دولت‌های نهم و دهم از بین ۱۸۰ کشور دنیا رتبه‌ای بهتر از ۱۴۴ نیافته است هر چند در دولت روحانی بهبودهایی داشتیم اما رتبه کشور همچنان حدود ۱۱۸ است و این برای کشوری با آن آرمان‌های بلند فاجعه است.

وی ادامه داد: این درد را کجا ببریم که مسئول شورایعالی مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت گذشته الان به جرم فساد اقتصادی در زندان است، ظهور افرادی مانند بابک زنجانی نتیجه گسترش یک تفکر و جریان انحرافی در بدنه حاکمیت بود و هرجا و هر زمان این تفکر انحرافی رشد کند ؛ امثال بابک زنجانی‌ها مثل قارچ از زمین می‌رویند.

فراهانی در پایان به نظرسنجی صورت گرفته از مردم اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها در بین ادارات حاکمیتی، شهرداری‌ها از متخلف‌ترین دستگاه‌های حاکمیتی هستند.

کد خبر : ۴۳۵۶۷۹